Производството на абсолютна легенда – Ferrari F40 (Галерия)
Няма повод, няма годишнина. Поводът за тази статия е спонтанен, заради няколко снимки, на които попаднах във Фейсбук страницата на Musei Ferrari, чието име е достатъчно ясно. Готини стари снимки от процеса по изработка на Ferrari F40, един от най-емблематичните автомобили въобще.
Автомобил чиято история няма да разказвам, но само ще припомня, че води началото си от промените на правилата на FIA през 1982 и създаването на т.н. Group B. За която Ferrari разработват култовото 288 GT0, правят 200 шосейни коли за хомологация, през което време машините в Group B подивяват още повече. Италианците подобряват модела с Ferrari 288 Еvoluzione и точно преди да го пуснат в рали шампионата, FIA забранява Group B.
Което оставя Ferrari с брутален автомобил, който… не им е необходим. Докато г-н Енцо, тогава на 88 години, не решава да поръча на хората си подарък за 40-тия рожден ден на Ferrari. Кола, която да представят на изложението във Франкфурт през 1987. Което пък означавало време за разработка и завършване от смешните 13 месеца. Леле.
Леле са и реакциите на публиката, когато базираното именно на 288 Evo Ferrari F40 дебютира в Германия. Хората са смаяни. Първоначалният план на Ferrari бил да произведат 400 екземпляра. Желаещите да го купят са повече от 3000, като накрая италианците приключват производството с 1311 броя след пет години, през 1992.
Май излъгах, че няма да разказвам историята на F40, но приемете този текст за нейно резюме. Разгледайте късата галерия, след което може да си пуснете двете видеа тук, едното с малко по-дълга версия на историята, разказана от Джеймс Пъмпфри от Donut Media, а другото – един от най-яките клипове в YouTube въобще.
Кадри от френското предаване „Turbo“ заснети на 26 декември 1992. Пистата е „Мас дю Кло“, дълга 3065 метра, създадена от френския бизнесмен и отявлен колекционер на Ferrari Пиер Бардинон. Колата е Ferrari F40 LM, а зад волана е Жак-Анри Лафит, бивш състезател от Формула 1.