Знаете ли как ходят на работа служителите от завода на BMW в Регенсбург?
Повечето от служителите в завода на BMW Group в Регенсбург пътуват до работното място: почти три четвърти живеят на повече от 15 километра от работата си. Над 2000 служители редовно пътуват до работа с един от 36-те служебни автобуса. Уникалната система за градски транспорт, която BMW Group използва за безопасно и точно превозване на хора от дома им до завода в Регенсбург и обратно, съществува от 1990 г. Работните автобуси имат 35 маршрута и 553 спирки в широко разклонена мрежа. Основният събирателен район е в северната част на Регенсбург. Най-далечната спирка на почти 110 километра е в Алтенщат ан дер Валднааб.
Системата от заводски автобуси намалява не само трафика и шума, но и спестява около 3 000 тона СО2 емисии годишно. От септември ще стартира и първата напълно електрическа автобусна линия: електрическите автобуси ще се движат с нулеви емисии по линията Регенсбург-Прюфенинг през стария град до автомобилния завод на Херберт Кванд Алее. Линията до завода на BMW Group в Регенсбург е първата електрическа автобусна линия в мрежата на германските заводи на BMW Group. Но това е само началото, както обяснява Георг Рампф: „В тясна координация с нашите доставчици на услуги, ние планираме постепенно да преобразуваме всички работни автобуси към задвижвания с нулеви емисии. В допълнение към напълно електрическите автобуси, искаме също да внедрим и автобуси, задвижвани с водород.“
Успоредно със собствената си автобусна система, BMW Group отдавна се опитва да увеличи използването на локалния обществен транспорт в Регенсбург. „Бихме искали също така да създадем атрактивна оферта за тези, които работят на гъвкаво работно време, за да могат да не ползват колата си на път за работа“, казва Георг Рампф. Така например служителите на BMW получават субсидия при закупуване на RVV работен билет. Освен това редовните кампании в завода предоставят информация за предимствата на преминаването от автомобили към обществен транспорт. „Особено сега, когато предстои цялостното обновяване на тунела Пфафенщайнер и ще има много задръствания по магистрала A93, би било препоръчително преминаването към местния обществен транспорт“, каза Рампф.