Новият Merc-AMG GT дойде с 4 седалки и 4MATIC
Mercedes-AMG показаха второто поколение… Mercedes-AMG GT, което е изцяло ново. Колата не е фейслифт, не е освежена версия на предходното шаси, а е базирана на актуалния SL. Но външно от него е взел само вратите, всички други панели по купето (алуминиеви, освен двете брони) са различни.
Значи купето е доста леко? Ами, не. Тежи 1900 кг, което е с около 250 кг повече от предходното поколение, плюс-минус, в зависимост от кои версии сравняваме. Причината? Споменатата база на SL, която идва и с 4MATIC+, за пръв път в двуврат модел AMG GT.
Колата е и по-голяма отпреди. Дълга е 4728 мм, с 18 см повече, а междуосието от 2700 мм е увеличено със 7 см, което е позволило още едно нововъведение – задните +2 места. Които са „подходящи за хора с ръст до 1,5 м“, казват от Merc-AMG. Тоест, новият модел е още по-прицелен в Porsche 911. Вече има и повече място за багаж, 250 литра, увеличение със 70, а кокпитът до голяма степен повтаря този на SL.
Новият Merc-AMG GT дебютира в две версии – 55 и 63. Подобно на гамата на SL, и в двата работи 4-литровия битурбо M177 V8, с 476 к.с. и 700 Нм и 585 к.с. и 800 Нм, а задвижването е 4MATIC+. Скоростната кутия е 9-степенната MCT, като автомат, но вместо с ходротрансформатор, превключва с множество съединители, но не е DCT. Има и опция за задни завиващи колела, както и Drift Mode при който предната ос се „откача“ напълно.
Аерото? В зависимост от поръчаните опции. Стандартно автомобилът се предлага с активни елементи, заден спойлер настройващ се в 5 позиции и излизащ елемент под предницата. Опционалният аеро пакет е с фиксирано крило и по-изразен дифузьор, като разбира се клиентите могат да избират и карбонови компоненти за екстериора.
Динамиката? 0-100 км/ч за 3,9 секунди и максимални 295 км/ч за Merc-AMG GT 55 и 3,2 секунди и 315 км/ч за топ версията 63. Възможно е да се появи и базова версия 43 с 2-литровия М139 мотор с 381 к.с., аналогично на гамата на SL, като със сигурност можем да очакваме и по-мощни изпълнения, като R, Pro и Black Series.