Новата Skoda Superb е комби мечта в претъпкания от SUV-та свят


03 Nov 2023

Спокойно можем да кажем, че днешният автомобилен пазар е силно доминиран от SUV автомобили и това касае на практика всички марки. Skoda далеч не е изключение - чехите имат редица успешни кросоувъри, но за щастие на клиентите, които не търсят повдигната кола, брандът обновява един от най-харесваните си модели. Пред вас стои четвъртото поколение Superb.

Разбира се, няма как да не започнем с новината, че отново има комби версия. В позабравения D-сегмент в Европа чисто новите модели не са често срещано явление, но Superb пристига със скулптурен екстериорен дизайн и нова, осмоъгълна решетка в предната част. Изцяло новата интериорна концепция включва свободностоящ инфоразвлекателен дисплей с размери до 13 инча.

Селекторният лост е преместен на кормилната колона, което позволява наличието на изчистена, подредена и много по-просторна централна конзола. За първи път за Superb, head-up дисплеят се предлага като опция. Новите Smart Dials пък осигуряват бърз и интуитивен достъп до многобройните функции на автомобила и информационно-развлекателната система.  Тоест, отново ще можете да контролирате отоплението и климатичната система чрез физически бутони.

На разположение ще бъдат три бензинови двигателя с мощност от 150 к.с. до 265 к.с. и два дизелови със 150 к.с. и 193 к.с., от които да избирате. В допълнение, портфолиото включва нов plug-in хибриден задвижващ механизъм, който е ексклузивен за комби версията, както и изцяло нова мека хибридна версия. Вариантът със зареждане от контакта позволява изминаването на над 100 километра с едно пълнене на батерията. Най-мощните дизелови и бензинови версии ще се предлагат с 4х4 задвижване. Superb вече няма версия с ръчна скоростна кутия.

Промени има и в размерите на автомобила. Докато междуосието е останало непокътнато - 2841 милиметра, има някои забележителни промени в пропорциите на модела, тъй като и двата варианта на каросерията вече са с 15 мм по-тесни. Лифтбекът е с 43 мм по-дълъг и с 12 мм по-висок от своя предшественик, докато комбито е разтегнато с 40 мм и по-високо с 5 мм.

Новият Superb получава технологичен скок в сравнение със своя предшественик, тъй като използва по-усъвършенствани матрични LED фарове с 40 процента допълнителна светлинна мощност. Предлага се и с подобрени адаптивни амортисьори, които са стандартни за флагманското ниво на оборудване Laurin & Klement. Луксозният L&K се предлага с всички задвижвания и стилове на каросерията, предлагайки стандартна звукова система Canton с 14 високоговорителя, масажиращи предни седалки и уникална тапицерия от кожа/кожа.

Superb вече не се произвежда в Чехия. Вместо това, моделът ще се сглобява заедно с новия VW Passat на поточна линия в Словакия.

Сбогом V10!