Какво смятате за превръщането на това BMW 2002 в електричка?
Темата за превръщането на класически ДВГ коли в електрички е доста дълга и има своите привърженици и врагове. Без да вземаме страна в спора, ви показваме едно BMW 2002, сполетяно именно от тази мода.
Всъщност предложението на германската компания Bavarian Econs е за всеки притежател на класическо 2002, не става въпрос за единичен екземпляр. Тунинг ателието предлага два варианта: с 33 и с 45-киловатчасова батерия. Първият носи означението 2002te, а вторият – 2002 turbo-e.
И двата предлагат пробег около 200 км, но разликата е в мощността – 180 или 250 к.с. И двете версии идват в пакет с ново окачване и зареждане с до 80 кВт. Вариантът turbo-e обаче е с класическа бяла каросерия с акценти в цветовете на BMW M, а освен това разчита на повече спойлери, по-мускулести арки и на 15-инчови джанти BBS с гуми Michelin. Любопитното е, че колата е запазила оригиналните си спирачки, макар и с по-големи вентилирани дискове. Разпределението на масите спазва класическия за BMW принцип – 50/50.
Максималната скорост и на двете версии е ограничена на 170 км/ч, като имайте предвид, че колата няма глезотии като ABS или ESP.
Моделът 2002te струва 140 хиляди евро, без дори да броим цената на оригиналното 2002 (или подобен модел от серията 02), което ще послужи за донор. Вариантът turbo-e е почти двойно по-скъп: 270 хиляди евро и отнема между 12 и 16 месеца за изработка.
Bavarian Econs засега предлага конверсията само за 2002 и някои други модели от Серия 02, но скоро се надява да предлага пакетите си също за BMW E30 и E9.