Война на прототипи и камуфлажи: Ferrari срещу Lamborghini 2024

  • Галерия от 19 снимки с прототипите на Ferrari и Lamborghini Галерия от 19 снимки с прототипите на Ferrari и Lamborghini
  • Lamborghini Urus PHEV Lamborghini Urus PHEV
  • Lamborghini Urus PHEV Lamborghini Urus PHEV
  • Lamborghini LB63x Lamborghini LB63x
  • Lamborghini LB63x Lamborghini LB63x
  • Lamborghini LB63x Lamborghini LB63x
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Ferrari F250 Ferrari F250
  • Наследникът на Ferrari SF90 Наследникът на Ferrari SF90
  • Наследникът на Ferrari SF90 Наследникът на Ferrari SF90
  • Наследникът на Ferrari SF90 Наследникът на Ferrari SF90

05 Feb 2024

Фабриките на Ferrari и Lamborghini се намират изключително близо една до друга. Разстоянието е по-малко от 35 км и се взима с кола за около 40 минути, спазвайки всички ограничения.

В околоностите на Модена редовно се тестват прототипите на бъдещите модели на двете конкуриращи се автомобилни компании. В момента по пътищата на този район в Италия може да видите тестови коли, покрити с камуфлаж, като Lamborghini Urus PHEV, наследника на Huracan (LB63x), Ferrari F250 (което ще наследи LaFerrari) и заместника на Ferrari SF90.

В края на януари прототипът на Urus PHEV със сигурност е разсмял всеки, който го е видял, заради инфантилния си камуфлаж. Докато от Lamborghini няма какво толкова да крият в плъг-ин хибридния Urus, от Ferrari пазят следващия си топ модел много по-строго.

Не така стоят нещата с Lamborghini LB63x – кодовото име на наследника на Huracan. Този модел ще бъде показан през настоящата 2024 г. При него камуфлажът е напълно стандартен, под който се крие плъг-ин хибридно задвижване с V8 би-турбо мотор. Класическият атмосферен V10 остава в миналото, а некрологът му е залепен от Грета Тунберг на входа на централата в Сант‘Агата Болонезе.

В същото време време по пътищата на Модена Ferrari изпробва в реални условия два изцяло нови модела. Един от тях е F250, което е ще продължи семейната история на 288 GTO, F40, F50, Enzo и LaFerrari. Един от прототипите е с тежък черен камуфлаж, залепен на места със син гафер. Всичко е прикрито, освен джантите и накрайника на изпускателната система.

Друг тестов предсериен F250 с внушително задно крило дава по-голяма представа какво да очакваме от него.

Знаете в какви времена живеем, така че надали някой е изненадан от факта, че новото Ferrari F250 (моделът може да бъде с друго име!) няма да бъде с V12. Дори няма да е с V8. Вместо това топ моделът от Маранело се очаква да бъде с 3,0-литров V6 би-турбо, комбиниран с хибридна система.

Ако ви звучи разочароващо си спомнете, че миналата година Ferrari спечели „24 часа на Льо Ман“ именно с това задвижване, след като близо 60 години нямаше победа в легендарното състезание.

Ferrari F250 ще бъде по-скоро състезателна кола, отколкото такава за каране по улиците. Говори се, че сумарната максимална мощност ще бъде около 1000 к.с. Около 680 от тях ще идват от бензиновия двойно турбиниран V6 двигател, а останалите ще се генерират от предноразположен електромотор.

За разлика от хибридното LaFerrari, което е с KERS система, при F250 батерията ще може да се зарежда и в контакта.

Когато се появи на бял свят наследникът на LaFerrari ще получи зелена светлина за лимитирано производство. Ако вярваме на италианските слухове следва да споменем, че ще има 600 броя Berlinetta и 200 екземпляра Spider.

Създадената от Енцо Ферари компания разработва наследник и на още един върхови модел – SF90. Моделът може да получи името SF100, защото през 2029 г. се навършват 100 години от създаването на състезателния отбор Scuderia.

Ferrari SF90 се появи през 2019 г., превръщайки се в най-мощния шосеен модел на марката. Миналата година излезе и SF90 XX Stradale, ограничен до 799 купета и 599 спайдъра. Това бе първият XX модел на Ferrari, който може да се регистрира и кара по обществените пътища, за разлика от всички останали XX версии, предназначени единствено за писта.

При SF90 XX Stradale плъг-ин хибридната система включва V8 би-турбо с два електромотора на предната ос. Резултатът е 1030 к.с., 797 от които идват от двигателя с вътрешно горене. На ток този модел може да измине не повече от 25 км и да развие до 135 км/ч.

В галерията най-горе може да разгледате още снимки с всичките прототипи на Ferrari и Lamborghini, тествани в момента по обществени пътища.

Лукс от Китай!