Леле! Това е Huayra R Evo, най-мощното Pagani, създавано някога!
Никой никога досега не е казвал, че Huayra R е бавна кола или че има нужда от повече мощност. Само че Хорацио и неговите хора са достатъчно луди, за да си го помислят. И така се ражда чудовището Huayra R Evo. 6-литровият V12 на AMG е получил нов всмукателен колектор, нови разпределителни валове и препрограмиран софтуер, което се изразява в увеличение на мощността от 850 на 900 коня и на оборотите от 9000 на 9200 в минута.
Хорацио Пагани признава, че се вдъхновява за дизайна на пистовата машина от Формула Инди в Нешвил.
Новият динозавър тежи едва 1060 кг (без течностите), има с 45% повече притискане от Huayra R и е по-дълъг със 190 мм. Последното може да се обясни с чудовищния дифузьор, способен да промени посоката на Гълфстрийм.
Най-интересното е, че покривните панели се свалят, което не просто не разваля аеродинамиката, а дори увеличава притискането с 5%! Нямаме идея как!
И понеже колата е по-бърза и по-мощна от отиващата си Huayra R, то се е наложило спирачките да бъдат подобрени. Сега карбо-керамичните дискове са с 14% по-големи. Има и нови сликове от Pirelli!
Двигателят и 6-степенната последователно наредена кутия са монтирани директно върху карбоновия монокок, а окачването е подсилено, но не защото колата е по-тежка, а защото аеро притискането при висока скорост би могло да счупи старото окачване… При 320 км/ч спойлерите удвояват споменатите 1060 кг.
Колко е бърза!? Това е състезателна кола, така че тук е излишно да си губите време с профанщини като максимална скорост или ускорение до 100 км/ч. Същественото е колко бързо това нещо влиза и излиза в завой и колко добра обиколка на писта би могло да постигне. Според Pagani новата Huayra R Evo няма да отстъпи на произволно избрана кола от клас LMP2…
Колко струва!? Не е ясно, но милионите, които потенциалните клиенти ще броят за колата, включват не само самата нея, но също участие в програмата Arte in Pista. Тя включва денонощна поддръжка, пълен екип механици, обучение с включено време на симулатори, а също участия в състезания с други собственици на Huayra R Evo на някои от най-добрите писти за Формула 1 и състезанията за издръжливост в света.