Новото Peugeot 3008 пристигна в България със стартова цена от 65 320 лв.


15 Mar 2024

11 септември 2023 година - датата, на която видяхме за първи път екстериора на новото поколение Peugeot 3008. Това е един от най-важните автомобили за френската марка в модерната ѝ история - от премиерата на предходното поколение до ден днешен са реализирани над 1,2 милиона бройки, а в България са доставени 2557 коли. На ход е третата генерация на 3008 (първото поколение беше ван, а второто - класически SUV), която е позната вътрешнозаводски като P64. 

Автомобилът е вече в България като цените в родината ни започват от 65 320 лева с ДДС. Все още обаче не можете да направите поръчка - към момента Peugeot продава последните налични бройки от предходното поколение, които могат да бъдат взети с добри отстъпки. Чисто новият автомобил влиза в шоурумите от юни месец тази година.

Какво предлага новото 3008? На първо време - радикално нов дизайн, отвътре и отвън. Машината е по-ъгловата от своя предшественик, а предницата разполага с чисто нова радиаторна решетка с множество малки детайли. Светлинната линия с три LED дневни светлини, простиращи се от средната част на бронята до фаровете, продължава и тук, както при останалите нови модели на Peugeot, напомняйки следи от нокти на котка.

В кабината кросоувърът предлага новия Panoramic i-Cockpit на марката или 21-инчов извит дисплей, който се носи над обшито с плат арматурно табло. Ако погледнете екрана от достатъчно разстояние, ще виждате, че той сякаш "виси" във въздуха без да има каквато и да е опора. Селекторът на предавките пък се намира на централната конзола до мястото за управление на някои от функциите на автомобила.

Двигателите? Голямата новина е първият по рода си изцяло електрически 3008. E-3008 се базира на 400-волтова електрическа архитектура и разполага с 73-кВтч батерия, която трябва да е достатъчна за до 525 км с един пробег (данни по WLTP). Мощността е 211 к.с. и достига до предните колела. На по-късен етап ще се предлага и двумоторна версия с общо 322 к.с. и приблизително същия пробег между две зареждания. През 2025 година ще видим и long range вариант с 98 кВтч батерия, която обещава пробег до цели 700 км на хартия.

Извън електрическите задвижвания 3008 предлага 1,2-литров бензинов турбо мотор с мека хибридна технология, който генерира 136 к.с. Засега не сме чули нищо за дизелови мотори, но в следващите месеци трябва да видим plug-in хибридни двигатели.

Произвежданият в Сошо автомобил ще се продава с опростена йерархия от само две нива на оборудване - Allure и GT. Екстериорните цветове ще бъдат шест, а допълнителните пакети оборудване ще са три.

Сбогом V10!