Това са всички Koeing Specials в България


10 Jun 2024

Какво е Koenig Specials? Няма нищо общо с Koenigsegg. Всъщност Koenig е една от най-любопитните германски тунинг компании от 80-те и 90-те, нещо като Brabus днес. Има 50-годишна история и обикновено се занимава с модели на Mercedes, BMW, Porsche и Ferrari, но имат и други проекти.

В повечето случаи доработките по двигателите се случват в австрийското ателие Albrex, като най-често става въпрос за монтиране на по-големи турбини, поръчкови изпускателни системи и увеличаване на работния обем. Промените по каросерията пък са правени в Германия.

Благодарение на нашите приятели от Bulgarian Registry може да споделим с вас всички Koenig Specials в страната:

Mercedes-Benz Koenig Specials C140 започва живота си като “стандартен” CL 600. След тунинга той може да се похвали със 7,2-литров V12, куп спойлери, джанти BBS и поръчков интериор. Най-известен е с участието си в чалга клипа “Напред-назад”. Предполага се, че собственик е бил Иво Карамански, като колата е шофирана и от хора от неговото обкръжение. След убийството му (1998 г.) е продаден във Велико Търново, където се е шофирал до 2010 г. В момента е част от колекцията на почитател на класически автомобили у нас.

 

Mercedes-Benz Koenig Specials W126 560 SEC е бил в различни цветове, включително отровно жълто, но днес е в оригиналния си червен цвят. Може лесно да го познаете по джантите BBS и задното крило. Двигателят е доработен от Lotec и има 600 к.с. През 90-те е бил собственост на кмета на Тетевен Милен Ганев и през 1997 г. е разменен за жълтото Diablo на небезизвестния Филип Найденов – Фатик, свързван с подземния свят. През 2003 г. колата стига до автокъща “Капитолия”, където се продава за 40 хил. лв. на 60 хил. км. Около 2015 г. се разваля двигателят на Lotec и е сменен с обикновен такъв от 560 SEC. Според информацията на Bulgarian Registry в момента колата не се кара след повреда в скоростната кутия, но още е у нас.

Mercedes-Benz Koeing Specials C140 S 600 също има интересна история. Чудовището се задвижва от 7,2-литров V12, доработен от Albrex. Също с джанти BBS и доста тунинг елементи по каросерията. Колата обаче е нагризана от плъхове и белки още през 90-те и оттогава изчезва от радара на сайтовете за проследяване на редки модели. Може вече дори да не съществува.

Porsche Koeing Specials 928. Един от моделите, за които Koenig Specials специално отбелязва на сайта си, че често се копира. Т.е. не всяко 928 Koenig е наистина такова. Но това тук е съвсем истинско, макар и само с визуален тунинг – без промени по двигателя.

Mercedes-Benz Koenig Special W126. Пристига в България от Канада, но дори в Северна Америка е карана от българин. В момента е в лошо състояние и очаква по-добри дни, за да може евентуално да бъде възстановена в целия си блясък. 

BMW Koenig Specials E24 635 CSi. Този красив баварец е засичан на няколко събора на BMW.

Mercedes-Benz Koenig Specials W140 600 SEL. Още едно гаражно бижу с епичен 7,2-литров V12. Този сребрист 600 SEL е един от добре запазените Koenig у нас. Също е бил собственост на Милен Ганев. 


 

Mercedes-Benz Koenig Specials SL R107. Смята се, че е у нас, макар че няма потвърдена информация къде се съхранява колата. Със сигурност обаче има нужда от реставрация.

Източник: Bulgarian Registry

Сбогом V10!