ОФИЦИАЛНО: Bugatti Tourbillon - наследникът на Chiron


20 Jun 2024

Атмосферен V16, спринт до 200 км/ч за 5 секунди и 1800 к.с. Всичко, което трябва да знаете за най-бруталната хиперкола на света! Та-дам! Пред вас е най-новият модел на Bugatti – наследникът на EB110, Veyron и Chiron. Казва се Tourbillon и е БРУТАЛЕН. Това е най-мощното Bugatti, създавано някога.

Дизайн

Едва ли сте изненадани, че дизайнът не е радикално различен. За компания със 115-годишна история приемствеността е нещо важно, така че Tourbillon е точно толкова променен, колкото беше Chiron в сравнение с Veyron. Промените са свързани основно с аеродинамиката и доста от тях са невидими за очите – например гигантският дифузьор под пода, който започва непосредствено зад седалките. 

Задвижване

То е базирано на изцяло нов атмосферен V16 с работен обем 8,3-литра. Чудовището с вътрешно горене е загубило турбините на своя предшественик, но въпреки това доставя епичните 1000 к.с. при 9000 об/мин. Същата мощност, каквато имаше Veyron с четири турбини. Комбинирани с 900 Нм. От атмосферен двигател! Прибавете към това не един, не два, а три електромотора и получавате максимална мощност от 1800 к.с. – това е най-мощното Bugatti създавано някога. Предполагаме, че когато на по-късен етап започнат да излизат специалните версии, ще има и варианти с близо 2000 к.с.

Хибридната система

Както може да очаквате от кола, излязла от концерн с думичката Rimac в името, Tourbillon има много специална електрическа система. 800-волтовата архитектура (не задавайте безсмислени въпроси за времето за зареждане) разчита на три електромотора, които добавят 800 коня към 1000-те на бензиновия двигател. Единият електромотор е прилепен в подкрепа на 8,3-литровия V16, за да компенсира липсата на турбини и потеглянето при ниски обороти. Другите два са на предния мост и осигуряват системата за двойно предаване. Батерията е сравнително голяма – 25 кВтч, което осигурява достатъчно сила за електромоторите и цели 60 км електрически пробег, докато наглеждате бизнеса си в центъра на Лондон, Париж или където другаде е забранено да се движите с фосилни горива.

Техника

Инженерите на Bugatti Rimac са разработили за Tourbillon изцяло нов монокок и напълно ново окачване. Нямаме никаква представа как са го постигнали, но новото плъгин хибридно Bugatti е по-леко от задвижвания само с ДВГ Chiron. Уау! Вероятно за това олекотяване са помогнали и пичовете от Cosworth, които са ударили едно рамо на Bugatti Rimac при разработката на двигателя, така че той да тежи едва 250 кг, въпреки че е по-голям от 8-литровия в Chiron. Отворите под фаровете подпомагат охлаждането на спирачките. Гигантският спойлер е активен и работи включително като аеро спирачка, а новото многоточково окачване е с 45% по-леко от това на Chiron.

Числата

Tourbillon е не просто най-мощното Bugatti, създавано някога, но и най-бързо ускоряващото. Всъщност една от най-бързо ускоряващите коли на планетата. Двойното предаване и бруталното сцепление на гумите Michelin Pilot Sport Cup 2, осигуряват 2 секунди за спринта до 100 км/ч. И 5 секунди до 200 км/ч. И 10 секунди до 300 км/ч (2,4; 6,5 и 13,6 секунди при Chiron). Тази кола достига 300 км/ч за времето, необходимо на нормален шофьор да се качи в колата и да си сложи колана.

Максималната скорост? 380 км/ч, достигнати едва 25 секунди след потеглянето. 380 ви се струва малка скорост за Bugatti? Спокойно, има и още. При покупката всеки клиент ще получи специален ключ Speed Key. Когато е в колата, той позволява да развиете 444 км/ч. Chiron беше електронно ограничен на 420 км/ч, макар всички да знаем, че Super Sport разви 490 км/ч с премахнат ограничител. На колко ли ще е способен Tourbillon?

Интериорът

Tourbillon е разработен за истински ценители и е кола, която трябва в бъдеще да вдига цената си. Ето защо дизайнерите са били изправени пред доста тежкия въпрос какво да правят с големия сензорен дисплей, задължителен за всяка съвременна кола. И са решили – ще го разкарат. Интериорът на Tourbillon трябва да изглежда точно толкова добре след десет, двадесет и дори петдесет години, така че екрани с мазни пръсти нямат място в тази кола. Има три огромни циферблата, които показват скоростта, оборотите, оставащото гориво, температурата на маслото и други такива старомодни и важни данни. Циферблатите са произведени от швейцарски часовникари и са закрепени за кормилната колона. Централната конзола, с всички тези изпипани алуминиеви джвътки, изглежда брутално. А кристалното лостче включва симфонията на 16-те цилиндъра. Все пак сме XXI век и в таблото има екран, свързан с Apple CarPlay, но той се прибира, за да не загрозява красивата гледка.

Колко?

За разлика от Veyron и Chiron, които бяха произведени в съответно 450 и 500 екземпляра, Tourbillon ще бъде двойно по-рядка кола – предвидени са 250 броя, което допълнително ще вдигне цената му. А тя не е малка - 3,6 млн. евро. Първите екземпляри ще бъдат произведени през 2026 г., като по всяка вероятност постепенно ще се появят и много специални версии.

 

 

Сбогом V10!