Мате Римац преговаря да купи дела на Porsche в Bugatti


16 Oct 2025

„Не е тайна, че в момента преговаряме. Просто искам да мога да вземам решения в дългосрочен план, да правя дългосрочни инвестиции и неща по различен начин, без да е необходимо да се обяснявам на 50 човека“. Това каза преди дни Мате Римац пред Bloomberg. А в случай, че сте запознати с предисторията, легендарната френска марка Bugatti, която бе купена и възродена от Volkswagen през 1998 г., претърпя трансформация през 2021 г.

Тогава VW и Rimac създадоха джойнтвенчъра Bugatti Rimac, с 45% участие на Porsche и 55% на Rimac Grop, при което шеф на новосформираната компания стана Мате. Който, според източници близки до него, е предложил на Porsche 1,1 млрд. долара, за придобиване на пълния контрол над Bugatti Rimac. Първоначална оферта, която не е сигурно, че ще бъде приета от Porsche.

„Когато преговаряш с корпорация, факторите са много. Замесени са семейства, много семейства. Темата е емоционална,“ е обяснил Мате. В този случай, под семейства Римац визира фамилиите Порше и Пийх (потомци на Фердинанд Порше), които до голяма степен контролират VW и Porsche.

Как ще се развият преговорите? Никой не може да каже. Ще трябва да почакаме за да разберем. Но е факт, че Мате направи много за Bugatti (Bugatti Rimac) и че той е основния „виновник“ Bugatti Tourbillon, наследника на Chiron, да не бъде чисто електрически, а с атмосферен V16, макар и хибрид.

Така че е интересно какви автомобили ще видим с емблемата на легендарната френска марка, ако Мате Римац поеме пълния контрол над нея. Ако съдим по досегашните му дела и личната му колекция (Porsche Carrera GT, Merc SLR McLaren, VW Golf 5 R32, BMW M5 E39, Z4 M Coupe, M3 CSL, Chiron и други), както и по моделите, които марката лансира след влизането му длъжност (Mistral, Brouillard и споменатия Tourbillon) бъдещето на Bugatti Rimac с него зад кормилото, би било вълнуващо.

Наистина ли е толкова добър?