Koenigsegg счупи собствения си рекорд 0-400-0 км/ч


02 Jul 2024

От около година не е модерно хиперколите да се състезават за достигане на максимална скорост. Нито за обиколки на “Ринга”. Новата култова дисциплина са ластиците от 0 до 400 км/ч и обратно до нула. През май миналата година Rimac Nevera постигна забележителните 29,93 секунди в тази дисциплина, с което подобри рекорда на Koenigsegg. Естествено, шведите не останаха особено очаровани и взеха нещата в свои ръце, като смъкнаха повече от секунда от това постижение – 28,81 секунди. Опитът беше направен с Regera. 

 

И понеже оттогава никой не е дръзнал да ги предизвика отново, сега пичовете от Скандинавия решиха сами да се предизвикат и да свалят още секунда от и без това абсурдно бързото време. Този път с Jesko.

Новият рекорд е 27,83 секунди! Този рекорд е гарниран с още три, постигнати в хода на теста – най-бързо ускорение до 400 км/ч – 18,82 секунди, най-бързо ускорение от 0 до 250 мили/ч (402 км/ч) и обратно до 0 – 28,27 секунди и най-бързо ускорение до 250 мили/ч – 19,2 секунди.

Чудовищният Jesko Absolut (с аеродинамика и каросерия, модифицирани за по-висока скорост, в сравнение със “стандартния” Jesko Attack) е управляван от тестовия пилот на Koenigsegg Маркус Лунд. А опитите са проведени около пет сутринта в събота миналата седмица – на 27 юни 2024 г. Колата е била напълно стандартна с точно две изключения – спортна седалка от One:1 и ролкейдж, в случай че нещо се обърка. Гумите: серийни Michelin Pilot Sport Cup2 R, каквито може да си купите от магазина. Горивото: E85, каквото се продава на бензиностанциите в Швеция. Когато е зареден с E85, 5,1-литровият туин турбо V8 достига 1622 к.с.

Любопитно е, че според компанията Koenigsegg, в момента не се препоръчва на собствениците на Jesko (27 клиенти са получили колите си до този момент) да ги карат, след като един екземпляр изненадващо се подпали и изгоря при инцидент в Гърция.

 

Сбогом V10!