BMW разработва революционен ел. мотор с два ротора, съвместно с DeepDrive
Машината до голяма степен представлява обединение на два електромотора в един. Но за разлика от традиционните ел. мотори, при които статорът задвижва вътрешен или външен ротор, то при прототипа на DeepDrive, статорът инициира движение и на двата едновременно.
Идеята е въпросният модул да се позиционира в самото колело, да бъде задвижваща главина, като предимствата са, че „заема по-малко място, по-енергийно ефективен е, както и по-евтин, което го прави привлекателна опция за прилагане при широк спектър от превозни средства и в големи обеми“. Във видеото, което BMW споделиха в преспортала си, се споменава, че е възможно спестяване на между 100 и 150 кг. Тоест, още една предпоставака за увеличаване на пробега.
Технологията е първоначално разработена от базираната в Мюнхен старт-ъоп компания DeepDrive, която в привлича вниманието на BMW по време на изложениетоIAA. В последствие започва съвместна работа, а в момента първите такива машини се монтират в прототипи, с цел тестове в реални условия.