Stellantis залага силно на хибридни автомобили в отговор на нарастващото търсене в Европа.
Компанията отбелязва, че ще през тази година ще предложи общо 30 хибридни модела и планира да представи още шест модела до 2026 г. Очаква се задвижващите система да включват електрифицирани трансмисии с два съединителя (eDCT), предназначени да осигурят повече динамика, но и достъпност.
Технологията eDCT има за цел да подобри степента на рекупериране на енергията по време на спиране и забавяне и съхраняването й в компактна батерия. Този мек формат на хибридна система с интегриран мотор-генератор се отличава от по-масово използваната система с ремъчен стартер генератор и има съответните предимства.
Актуалните и бъдещите хибридни модели на Sellantis, които ще се предлагат в Европа тази година, включват разнообразна гама от автомобили от различните марки на конгломерата. Alfa Romeo ще предлага Junior и Tonale. Citroën ще представи новия C3, новия C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross и C5X. DS ще пусне DS 3 и DS 4. Гамата на Fiat ще включва Panda и 600. Jeep ще пусне Avenger, Renegade и Compass. Lancia ще представи новия Ypsilon, а Maserati ще разкрие Grecale. Opel/Vauxhall ще предлага Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera и New Grandland. И накрая, Peugeot ще представи 208, 308, 308 SW, 408, 2008, новия 3008 и новия 5008.
Технология eDCT и производство
Технологията eDCT, която вече е инсталирана в повечето хибридни модели на марката Stellantis в Европа, включва електрически мотор с мощност 21 kW, който позволява преход между електрически и хибриден режим. Системата е с номинално напрежение 48V, батерията е с 0,9 kWh бруто капацитет (0,43 kWh нето, при чисто хибридните модели тази разлика е голяма за да се запази батерията при многократните зареждания и разреждания) и осигурява до 1 км пробег, както и периоди на движение на електричество при леко натоварване.
Базираната на eDCT хибридна система може да постигне до 20% намаление на емисиите на CO2 в сравнение със задвижване само с двигател с вътрешно горене с автоматична скоростна кутия, според Stellantis. Модулността на тази технология позволява използването и в plug-in хибридни автомобили поради високата степен на унификация на компонентите.
„В епоха, в която устойчивостта среща иновациите, Stellantis остава в челните редици с нашия изключителен ангажимент за напредък на хибридната технология за нашите европейски клиенти“, отбеляза Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Европа. „Тази технология не само подобрява ефективността и производителността на традиционните двигатели с вътрешно горене, но също така ни движи към бъдеще с по-ниски емисии, увеличен пробег цялостна достъпност за нашите клиенти.“
Stellantis произвежда хибридни превозни средства в повече от 70% от европейските си заводи. Чрез съвместното предприятие eTransmissions, eDCT се произвеждат в Мец във Франция и Торино в Италия, с общ годишен производствен капацитет от над 1,2 милиона единици.