Официално: Audi представи новото A6 e-tron с до 756 км пробег

  • Седанът Sportback Седанът Sportback
  • Максималният пробег с едно зареждане е 756 км Максималният пробег с едно зареждане е 756 км
  • При комбито пробегът е до 720 км за версията със задно предаване При комбито пробегът е до 720 км за версията със задно предаване
  • Топ моделът S6 има 503 к.с., които при launch за кратко достигат 550 Топ моделът S6 има 503 к.с., които при launch за кратко достигат 550
  • Коефициентът на аеро съпротивление е едва 0,21, благодарение и на тези камери вместо странични огледала Коефициентът на аеро съпротивление е едва 0,21, благодарение и на тези камери вместо странични огледала
  • На тази снимка се виждат екраните за страничните камери На тази снимка се виждат екраните за страничните камери
  • Три дисплея в интериора, без да броим тези за страничните камери Три дисплея в интериора, без да броим тези за страничните камери
  • Пътникът до водача също има собствен екран Пътникът до водача също има собствен екран
  • Архитектурата е 800-волтова с 95-киловатчасова батерия Архитектурата е 800-волтова с 95-киловатчасова батерия

31 Jul 2024

Audi току-що представи дългоочаквания нов A6 e-tron във варианти седан (Sportback на практика е хеч) и комби Avant. Това е един от най-луксозните електромобили на пазара и без всякакво съмнение едно страхотно попадение във все още слабо населения свят на електрическите комбита. A6 e-tron е петият електрически модел на Audi след кросоувърите Q4, Q6 и Q8 e-tron и купето e-tron GT.

На първо място трябва да имате предвид, че A6 вече е името само на електрическия модел, докато познатите ни бензинови и дизелови A6 от миналото вече ще се казват A7, също както стана с A4 седан и комби, които сега носят името A5.

Защо A6 e-tron е толкова важно? Защото стъпва на платформата PPE, разработена съвместно с Porsche, която използват също Macan и Q6 e-tron, а също и бъдещият електрически Cayenne. Би следвало това да е най-добре подготвеното за новата епоха Audi на пазара.

Дизайнът

Не е толкова различен от този на отиващите си A6 и A7. Лично ние не сме особени почитатели на тенденцията за разделянето на фаровете в два модула, но това е мода, която ще трябва да понесем за още известно време. Въпросните фарове, както може да предположите, са най-високотехнологичните матрични диоди, които гигант като VW Group може да създаде – с автоматична функция, дигитален подпис, затъмняване на отделни сектори и възможност да правят мусака. Задните използват второ поколение технология OLED и всеки има по 450 отделни панела. О, щяхме да забравим: това е първото Audi със светеща задна емблема!

Високотехнологичните детайли не приключват с тях. Камерите вместо огледала са подобрени спрямо използваните от Audi досега. Те помагат за изключителния коефициент на аеро съпротивление от едва 0,21 – топ постижение в индустрията, постижимо само за Model S (0,21) и EQS (0,20). Помните ли изключителния експериментален прототип VW XL1 – само той се справя по-добре с коефициент от 0,19. Какво значи това на практика? Повече километри преди да трябва да заредите батерията!

 

Батерия

Батерията е с капацитет от 94,9 кВтч (използваем), разчита на 800-волтова архитектура и поддържа зареждане с до 270 кВт (21 минути от 10 до 80%). "Базовият" вариант performance със задно предаване осигурява изумителните 756 км (WLTP) с едно зареждане (720 км при комбито). Колкото по-наточен вариант поръчате, толкова по-малък е обещаваният пробег, като S6 e-tron Avant ще минава максимум 640 км (WLTP).

Задвижване

При представянето Audi показа два модела. Базовият засега вариант всъщност е моделът A6 e-tron performance, който идва с 367 к.с. и задно предаване. Той ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди и развива напълно достатъчните 210 км/ч. 

Топ моделът е S6 e-tron, който доставя 503 к.с. (550 к.с. при лаунч за кратко) и ускорява до 100 км/ч за едва 3,7 секунди. Тук максималната скорост е 240 км/ч. Постепенно ще се появят и други варианти.

Интериор

Интериорът в голяма степен ни е познат от току-що представеното на тайно събитие ново A5, което адашът Монев видя, но нямаше как да ви покаже, защото камерата му беше с лепенка. Към очаквания брой екрани (голям сензорен 14,5-инчов и също доста голям 11,9-инчов зад волана) се добавя и един 10,9-инчов за пътника до шофьора.

Цена

В Германия вариантът performance започва с цени от 75 600 евро, а S6 e-tron започва от 99 500 евро, като първите поръчки могат да се направят през септември. Комбито струва 1650 евро повече от седана. 

Много по-добра от предишната?