Bugatti все пак ще гони скоростни рекорди – 500 км/ч


20 Nov 2024

Мате Римац изглежда е решил да промени дългосрочната стратегия на Bugatti да не гони скоростни рекорди. След като Mistral достигна 453 км/ч, с което стана най-бързият открит автомобил, сега хърватинът заговори за психологическата граница от 500 км/ч. Естествено, колата е Tourbillon!

В интервю за TopGear Мате говори за рекордите си. Както знаете, Римац има няколко световни рекорда с електрическо BMW E30 още като младеж. После постигна 27 рекорда с Nevera, а сега за първи път има световен рекорд и с Bugatti. 

В тази връзка явно е отворен за връщане на Bugatti към високоскоростните опити, нещо, от което компанията се беше отказала. Проблемът е, че дори Tourbillon да е способен да достигне 500 км/ч, все още остават две големи въпросителни – къде и с какви гуми? Bugatti работи в тясно сътрудничество с Michelin като вече е обсъждано създаването на гуми, които могат да понесат подобно натоварване. Не малък проблем е и мястото – ще е необходима доста дълга права. 

 

Chiron Super Sport, пилотиран от Анди Уолъс, вече достигна 490 км/ч, но колкото и малка да е стъпката от 490 до 500, тя не изглежда лесна за минаване. Рекордът от 490 км/ч беше записан на тестовото трасе на VW Group “Ера-Лесин”. Според правилата на „Гинес“ колата трябва да направи опити и в двете посоки на един и същи път в рамките на 60 минути. За официална се приема средната скорост между двете постижения. Както знаете, при постижението от 490 км/ч Chiron мина отсечката само в едната посока. Bugatti казва, че причината за това се крие във факта, че след десетилетия на използване на трасето „Ера-Лесин“ само по посока на часовниковата стрелка, структурата на асфалта е износена в тази посока. Движение в обратната посока, когато колата би се движила срещу острите зрънца асфалт, би увеличило температурата в гумите, а това би било опасно. И все пак “Ера-Лесин” изглежда най-сериозен кандидат за опит за 500 км/ч.

 

Koenigsegg използва за своите опити обществени пътища с висока надморска височина, където по-редкият въздух означава по-малко съпротивление. И все пак обществени пътища, дори с идеален асфалт (и разбира се затворени за движение в деня на опита), крият повече опасности за пилота. Надморската височина все пак е голямо предимство пред “Ера-Лесин”, което е почти на морското равнище. Друг проблем на трасето на VW е, че то е с със завои – при опита до 490 км/ч Уолъс имаше едва половин километър, за да намали скоростта от 490 до 200 км/ч и да влезе в завоя. При 500 км/ч времето за реакция ще е още по-малко. При 490 км/ч минавате половин километър за 4 секунди! 

Източник: TopGear

 

Сбогом V10!