Този робот отваря и затваря врати нон-стоп и при -40 градуса


20 Dec 2024

Запознайте се с робота Руди, довереният автоматизиран колега на Jaguar Land Rover, който работи усилено тази Коледа при температури от -40°C, за да тества издръжливостта и качеството на вратите на автомобилите на JLR. Разположена в Инженерния център на JLR в Гайдън, специалната камера на стойност 2,1 милиона британски лири, в която работи Руди, е само една от виртуалните и физически тестови среди, посветени на създаването на следващото поколение безопасни, надеждни и луксозни автомобили от линиите Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar.

Руди отваря и затваря вратата на тестов автомобил 84 000 пъти за 12 седмици при екстремни температури, симулирайки целия живот на употреба на една кола. През празничния период Руди ще отвори вратата на Range Rover над 14 000 пъти. Пълният 12-седмичен тестови цикъл се равнява на човек, който вдига тежести във фитнеса в продължение на един час три пъти седмично за повече от 17 години. Руди издържа на температури до -40°C, които са сходни с условията на Северния полюс, както и на жега от 82°C, съпоставима с дневните температури в Долината на смъртта в Калифорния.

Руди отговаря за тестването на отварянето и затварянето на вратите на автомобила, като анализира звука и вибрациите при затваряне, подравняването на панелите и здравината на пантите и заключващите механизми. По време на тестовете Руди „общува“ с автомобила, за да гарантира, че основни функции като прибирането на дръжките на вратите работят дори при най-суровите температури.

„Качеството във всеки аспект от преживяването на клиента е топ приоритет за JLR. Руди е само един от важните роботи, представляващи нашата строга програма за тестване на компонентите на автомобилите, която е посветена на оценката на частите в най-екстремни условия, симулиращи цял живот на употреба. Това помага да се гарантира тяхната издръжливост и дава на нашите клиенти качеството, което те очакват от съвременна луксозна марка,“ коментира Томас Мюлер, изпълнителен директор инженеринг на продукти JLR.

Сбогом V10!