Bugatti Veyron гълта по 200 хил. лв. на всеки 16 хил. км. Нищо, че ключът е като на Skoda Fabia
Около десетина пъти сме писали за разходите по поддръжката на различни хиперавтомобили, няколко пъти само за Bugatti Veyron. Този път обаче ще споделим едно видео на милиардера Мани Кошбин, който споделя колко му излиза поддръжката на неговото 2014 Bugatti Veyron Rembrand. Всъщност, Кошбин притежава общо 3 коли на марката – още един Veyron, но тубнингован от Mansory, както и Chiron.
В това видео Кошбин казва, че смяната на масло му излиза по 25 000 долара, смяната на гуми: 38 000 долара, а на джантите, 50 000 долара. Щастливият собтвеник казва също, че от Bugatti препоръчват да подменяте специалните Michelin Pilot Sport Pax PS2 на всеки 3 години, нищо че някой се опитва да продаде 6-годишен комплект за 100 хил. долара, заедно с джантите. По спецификация на марката трябвало да сменяте и джантите на всеки 10 хил. мили.
Кошби калкулира тези суми, стигайки до извода, че за 10 хил. мили, което са около 16 хил. км, едното му Bugatti „изхарчва” около 100 хил. долара. Или по-точно 113 хил. долара, което са си 200 хил. лв. Ако се вгледате във видеото, може да забележите също, че ключът на неговия струващ 3,1 млн. долара Veyron Rembrand е 1:1 с този на Skoda Fabia, първо поколение. Нещо, за което писахме още през 2016-та (кликнете на тук за материала). Допускаме обаче, че Кошби никога не е сядал във Fabia или друг модел на Skoda или VAG от онези години, така че това надали го притеснява.
Ситуацията при Chiron обаче е „по-икономична” за собствениците, поради две основни причини. Гумите вече не са специалните Pax PS2, а доста по-популярните Michelin Pilot Sport Cup 2, макар и специално разработени за колата. Другатапричина е, че процедурата по смяна на масло е малко по-лесна. Ключът също е различен, с високо съдържание на сребро, което може да видите в нашето видео от вълнуващата ни среща с Chiron. И което не може да видите и в новата Fabia.