BMW ще запази V8 двигателите си и при Евро 7

Въпреки стремежа си да отговори на по-строгите европейски емисионни нормативи, BMW M не планира компромис със своята двигателна идентичност. По данни от интервю на Autocar с шефа на M-дивизията Франк ван Мийл, класическите редови шестцилиндрови и V8 агрегати на дивизията ще продължат да бъдат в производство, без загуба на мощност, и при стандартите Евро 7.
Регулацията Евро 7, предвидена за въвеждане през 2026 г., не променя количествените емисионни лимити от Euro 6e, но налага тяхното спазване при реално шофиране – включително старт при ниски температури, градско движение и високи скорости, за период до 10 години или 200 000 км пробег. Основното предизвикателство за спортните двигатели е контролът на температурата без помощта на "горивно охлаждане" чрез богата смес – вече забранено от новите стандарти.
BMW M е намерило технически решения за това, без да намалява производителността или да въвежда по-малки 4-цилиндрови турбодвигатели при модели като M5. Както Франк ван Мийл заявява: „Не мога да си представя M5 с четирицилиндров двигател“.
Докато конкуренти като Mercedes-AMG започнаха да заместват своите V8 с турбо 4-цилиндрови агрегати и PHEV решения, BMW M е категорично против подобна тенденция. Целта е да се запази не само мощността, но и характерният звук, оборотна характеристика и механично усещане при управление – качества, които очароват феновете на марката. Както уточнява Мийл: марката „няма планове“ да се отказва от шестцилиндровите и V8 агрегати.