Suzuki освежи отново Vitara и S-Cross


22 Oct 2025

С настъпването на есента Suzuki въвежда технически промени при двата си емблематични компактни SUV модела – Vitara и S-Cross. Актуализациите са фокусирани върху двигателите, 48-волтовата хибридна система и наблюдението на водача, като целта е по-висока ефективност и комфорт без да се губи типичната за марката проходимост и лекота на управление.

От гамата отпада 1,5-литровият бензинов DualJet с Full Hybrid технология и автоматична кутия AGS (116 к.с.). Занапред двата модела ще се предлагат единствено с добре познатия 1,4-литров четирицилиндров турбобензинов Boosterjet, модернизиран до стандарта за емисии Euro 6e-bis. Японските инженери са оптимизирали охлаждането и издръжливостта на агрегата, което повишава надеждността и ефективността му в реални условия.

Основните показатели на обновения мотор са максимална мощност 110 к.с. при 4 500 об./мин. и въртящ момент 235 Нм в диапазона 2 000–2 500 об./мин. Според Suzuki минималното намаляване на мощността засяга само шофиране при много високи обороти над 5 000 об./мин., а данни от приложението Suzuki Connect сочат, че 99,9% от движението в Европа протича под 107 к.с. – тоест промяната е практически незабележима за клиентите.

Двигателят остава комбиниран с 48-волтова мека хибридна система, която подпомага ускорението и намалява разхода и емисиите. Хибридната батерия отговаря на изискванията на регламента UN-R100-03, гарантиращ високи нива на безопасност при топлопредаване.

Предавателните кутии продължават да са две – шестстепенна механична и нова шестстепенна автоматична. Автоматикът превключва по-плавно и тихо, тъй като смените стават без прекъсване на потока мощност. Това подобрява и динамиката: ускорението от 0 до 100 км/ч е 10,1 сек. за версиите с предно задвижване и 11,0 сек. за тези с двойно предаване.

Vitara и S-Cross запазват богатия избор на конфигурации с 2WD и 4WD при двата типа трансмисии. Интелигентната система ALLGRIP SELECT предлага четири режима за различни настилки – Auto, Sport, Snow и Lock (със заключване на централния диференциал до 60 км/ч), избирани лесно от селектор на централния тунел.

Ефективността остава силна страна на моделите: комбинираният разход по WLTP е между 5,3 и 6,0 л/100 км, подпомогнат от ниското тегло. Дори в най-тежката конфигурация S-Cross 4WD с автоматик собствената маса е едва 1 328 кг.

За още по-безопасно шофиране е оптимизирана системата за наблюдение на водача – подобрени са обхватът и времето за реакция при откриване на разсейване. Нивата на външен шум също са намалени в съответствие с европейските регламенти UN-R51-03 и UN-R117-04.

Наистина ли е толкова добър?