Ford потвърди наследник на Fiesta с технология от... Renault

Ford потвърди наследник на Fiesta с технология от... Renault
10 Dec 2025

Ford официално потвърди, че подготвя електрически наследник на легендарната Fiesta – но с една сериозна промяна. Малката кола ще бъде изградена върху платформа и в заводи на Renault. Новият модел се очаква през 2028 г. и ще бъде компактен електрически хечбек за Европа, базирано на AmpR Small платформата на Renault - същата, която стои под новия Renault 5 E-Tech electric.

Fiesta, произвеждана от 1976 г., беше спряна през 2023 г. след над 22 милиона произведени автомобила и статус на един от най-продаваните модели в историята на Ford в Европа. Официално мястото ѝ беше заето от кросоувъра Puma, но липсата на класическа кола от B-сегмента остави празнина в гамата на марката.

Сега Ford запълва тази дупка чрез стратегическо партньорство с Renault. Двете компании ще разработят два нови „достъпни“ електромобила за Европа, които ще използват AmpR платформите на френския производител, а ще бъдат произвеждани в неговия електрически хъб ElectriCity в Северна Франция, включително завода в Дуе. Първият модел ще бъде именно Fiesta, а вторият – малък електрически кросоувър. И двата ще носят емблемата на Ford и ще бъдат настроени да „изглеждат и да се карат като Ford“, подчертават от компанията. 

По предварителни данни електрическият наследник на Fiesta ще споделя много от техниката на Renault 5: предно разположен електромотор с мощност между 120 и 215 к.с. според версията и батерия с капацитет 40 или 52 кВтч. До 2028 г. Renault планира да премине към по-евтини LFP батерии за малките си EV модели, което вероятно ще се отрази и на Ford варианта и ще помогне за постигане на целевата стартова цена около 22 000 паунда на ключови пазари като Великобритания.

Сделката идва на фона на рязък спад на позициите на Ford в Европа – от пазарен дял около 12% в пикова година до едва 4% в момента. Продажбите на електрическите Explorer и Capri изостават сериозно от очакванията, а компанията вече планира съкращения до 1000 души в завода в Кьолн. Шефът на Ford Джим Фарли определи ситуацията като „битка за живота ни“ в конкуренция с по-евтините китайски електромобили и призна, че Ford трябва да предложи реално достъпни градски EV модели, за да остане конкурентен.

Gen Z харесва този автомобил!