Koenigsegg подготвят „гола пистарка“ на базата на Regera? Със зимни гуми? Любопитно. Анатомията на този хипер хибрид


21 Sep 2016

За съжаление не. И ние така решихме в началото, докато не се зачетохме в текста към снимката, която шведите публикуваха в официалната си Facebook страница. Решихме, че Koenigsegg подготвят „гол състезател“ за пистата и се въодушевихме – представихме си нещо тежащо 800 килограма с мощност 1400 коня, - но уви, оказва се че това просто е шасито на Regera.

Което всъщност е доста интересно да се види, тъй като досега не бе показвано под такава форма. Шведите също обясняват, че зимните гуми са поставени просто за да могат да си го бутат напред-назад. Припомняме изумителните цифри и факти около Koenigsegg Regera.

Regera e  уникален хиперхибрид с три ел. мотора, 5-литров туин турбо V8 и ЛИПСА на скоростна кутия. Предаването се извършва чрез така наречения Koenigsegg Direct Drive модул, изпращ към задните колела 1500 коня и 2000 Нм. Дизайнът му има за цел да намали теглото и енергийните загуби, в сравнение с традиционните хибридни системи.

Ключова модификация е олекотеният батериен пакет, който служи като „pièce de résistance“ в дизайна на Regera. Капацитетът му е 4,5 кВтч, значително по-компактен от миналогодишния, който бе 9,3 кВтч, и тежи с 25 кг по-малко. Напрежението е увеличено на 800 волта, а регенериращите възможности са нараснали. Няма скоростна кутия, лявото перо зад волана се използва за увеличаване ефекта на рекуперация на енергия.

„Миналата година казахме, че с един резервоар ще можеш да се изгори един резервоар с бензин - например на „Нюрбургринг“, преди да се наложи да се наложи презареждане на батериите,“ каза в Женева Крисиан. „Тази година технологията позволява зареждане на батериите до същото ниво с всяка една обиколка. А когато ви свърши бензинът, просто пълните и продължавате. Благодарение на супер способностите за рекуперация, няма нужда да вкарвате колата в контакта.“

Тоест, макар и Regera да е плъгин хибрид с изцяло електрически режими на движение, ъпгрейднатата техника позволява на колата да седи далеч от мрежата, поради способностите си да възстановява енергия в батерията при спиране, а и поради функцията за круизване на секции от пистата с цел запазване на тока. Батерията захранва три електромотора, които дават моментален въртящ момент, а V8 двигателят работи през преобразовател на въртящия момент HydraCoup, пращайки тяга към задните колела.

Как точно работи всичко? Самият луд гении Кристиан фон Кьонигсег обяснява, a човекът за връзка с медиите Стивън Уейд пояснява.

„При тръгване от място имате моменталната тяга на ел. моторите. Двигателят с вътрешно горене също работи, но зацепва прогресивно, чрез куплунга, с набиране на скорост, като зацепва на 100% при около 32-48 км/ч. Това е схемата при нормални обстоятелства, при нормално ускорение.“

При по-специфични обстоятелства, като например когато искате да пробвате 2,8-те секунди ускорение до 100 км/ч, двата монтирани на задната ос ел. мотора и този при коляновия вал заработват здраво, развъртайки V8-ка до висока скорост, за да изпрати мощната си тяга назад. И макар да допринася за ускорението, бензиновият двигател не зацепва напълно през HydraCoup, докато не набере по-високи обороти - системата дава време на мотора да набере скорост.

„Сигналите определящи тези процеси [взаимодействието между ел. моторите и ДВГ-то] идват от моментната натовареност на системата и движенията на десния ви крак, които се обработват от софтуер,“ обяснява Уейд. „Електрониката чете какво се случва в момента и какво искате да се случи, и действа подобаващо. Може да ускори колата плавно с V8 мотора, ако сте нежни с десния педал или пък да стовари тягата на ел. моторите моментално, ако го сръчкате.“

А в случай, че все още ви липсва ръчната смяна на предавките, дясното перо зад волана предлага симулиране на процеса, отваряйки хидравличния куплунг, което позволява на мотора да вдигне обороти, преди да ритне. След като достигнете до магистрална крейсерска скорост, ел. моторите оставят работата на V8-ка. Те обаче остават в готовност, в случай че се нуждаете от моментално ускорение. От Koenigsegg казват, че Regera ускорява от 150 до 250 км/ч за 3,9 сек.

 

Сбогом V10!