Официално: LR Disco V, което може да смаже почти всичко останало, извън пътя. Галерия и клипове


29 Sep 2016

Ами, ето го, новото Discovery V на Land Rover. И тук трябва да ви се извиним, защото мислехме, че колата ще бъде доста по-слаба извън пътя, от отишлото си Disco IV, по ред причини. Оказва се обаче, че „петицата“ има всички данни да бъде офроуд животно, макар и изтънчено. Няма да навлизаме в подробности относно извънпътните му характеристики, но само ще кажем, че ъглите му на атака и отход, както и дълбочината на газене, са същите и по-добри от тези на татко Range Rover.

Иначе, дизайнерски, колата е позагубила кубичните форми на предшественика, като отзад имаме интересно в ляво място за регистрационната табела. Това донякъде напомня на асиметричното стъкло на Disco IV, но пак остава далеч. Все пак решението е любопитно, а въпросната задна врата се превръща и на платформа, която издържа до 300 кг. Отзад дори може да си инсталирате палатка.

От LR казват, че Disco V е най-практичната кола на света, което е смело твърдение. Без значение дали това наистина е така, тя е дълга 4,97 метра, висока е 1,84, а ширината е доволните 2,22 метра, вероятно с огледалата. Тоест, „петичката“ е по-дълга от „четворката“ с 4 см. Багажник? Ако бутнете всички седалки без шофьорската разбира се, Disco ще глътне до 2000 литра. Суупер. И вас, с вече споменатата палатка, ако решите. Много USB-та, интернет, доста по-добра инфотейнмънт система с 10-инчов тъч, Meridian аудио, салонът е доста приятен и „свързан“ за всички седем човека.

Споменахме, че колата е способна извън пътя. Клиренсът е 283 мм, което в комбинация с второто поколение Terrain Response контрол на двойното задвижване, прави Disco V доооста проходим. Има и нещо като криуз контрол за извън пътя, който работи при скорости до 30 км/ч и на практика движи автомобила (и спира, при нужда) без да пипате педалите.

А какво има под предния капак? Ingenium моторите, като най-продаван вероятно ще бъде 4-цлилиндровият двулитров мотор с две турбини, 240 коня и достатъчните 500 Нм, които идват с обещан разход от 6,5 на сто. Тоест, едни реални 9, което пак е доста добре за такъв калибър автомобил. V6 дизелът също е битурбо, 260 коня, а бензинът е познатият от базовия Jag F-Type: 3,0 компресорен с 340 коня.

Сбогом V10!