2013 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 300, последният Veyron купе. Продава се и е страхотен. Галерия от 25 снимки


15 Dec 2016

Bugatti Veyron. Две могъщи думи, име на автомобил, който никога повече няма да бъде повторен. Chiron? Безспорно технологичен ъпгрейд над Veyron, но без харизмата на Първият, на „колата с 1000 коня“, която вдига 407 км/ч. Моментът „Конкорд“, така наричат британците времето на Veyron, просто защото този времеви прозорец от нашите животи – щастливи сме, че го хванахме – бе точният, с всички необходими условия, за да се появи подобен автомобил.

Bugatti пусна редица специални версии на и без това специалния Veyron, като най-значителна промяна в техническо отношение имаше модификацията Super Sport. Плюс 200 коня отгоре – 1200 коня - за 8-литровия W16 мотор с четири турбини, позволяващи на хипер колата да ускори от 0-300 км/ч за 16,6 секунди и да закове скоростомера на 415 км/ч (ограничен, рекордът възлиза на 431,1 км/ч). Епичен автомобил, какъвто няма да има никога повече.

По-мощни? Има, Chiron например? По-бързи? Вероятно ще има. Но никой друг автомобил няма да може да надмине тази специфична харизма, която притежава Veyron. Конкретната бяла кола е с номер 300 на шасито (макар, че истинският номер на шасито е VF9SG2C27DM795300) и е произведена за Съединените щати, където е навъртяла едва 400 мили (под 650 км), а интериорът е завършен в скромното черно. В салона няма карбон, черен пиано лак, а там където трябва да седи ключалката на запалването, седи... ключалка за запалване – тук няма бутони и безключов старт, Veyron е от старата школа. (реално има и ‘keyless’ модификации, но класическият ключ на Veyron е като този на Skoda Fabia.)

Но, без значение какъв е ключът, колата е уникална, а тази, последният направен Veyron купе, който ще смени собственика си на търг организиран от гигантите RM Sotheby’s. Автомобилът е произведен през 2013 г. и е 6-ият от само 8-те изпълнени в спецификация за САЩ. Търгът ще се състои в Аризона, а датата е 19-20 януари.

Сбогом V10!