Lucid Air е новият електрически супер седан с 1000 коня, който ще ще бори Tesla. Галерия и инфо

  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията
  • Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията Lucid Air, дали се страхува Tesla? Вижте галерията

15 Dec 2016

Lucid Air, готино име, като първата част – името на компанията – звучи зло, а втората напомня на преносимите компютри на Apple, като същевременно дава... лекота. Колко точно тежи автомобилът обаче, все още не е ясно.

Ясно е задвижването: два електромотора, по един за всяка ос, като този отпред развива 400 коня, а задния още 600. Уха, общо 1000 к.с. и неизвестно количество нютон-метри, което вероятно е близко, като цифра до конете. От Lucid казват, че задвижването е „по-леко, по-ефективно и с по-висока мощностна плътност от това на конкуренцията“. Като под конкуренцията се визира най-вече Tesla и супер седнанът Model S.

Дали от Lucid знаят какво говорят? И дали имат представа какво точно представлява Model S? Имат и още как. Главният инженер на компанията се казва Питър Роулинсън, който – о, изненада! - е бил в основата на създаването на S-ката на Мъск. Дизайнер на возилото пък е г-н Дерек Дженкинс, на който дължим привитите японски очички на новата Mazda MX-5.

Размерите? Lucid Air е с външни габарити съпоставими с тези на Merc E-Class, като вътре е широко колкото в S-Class дълга база. Това поне казва Дерек, който добавя, че Air е по-къс, тесен и нисък от Model S, но с по-просторен интериор. Роулинсън пък обещава доста по-бързо зареждане, доста по-устойчиви батерии, пробег от около 650 км и 0-100 за 2,5.

Като стана въпрос за батериите, те идват от Samsung, които в последно време не могат да се похвалят с особена стабилност на енергийните си клетки... Шегата настрана, техниката на Air ще бъде тествана във Formula 1, която бавно се превръща в лаборатория за изпитване на електрически джаджи в подготовката им за серийно производство.

Къде е базирана Lucid? Изненадаааа, Силициевата долина, но базата за производство ще бъде някъде в Аризона, като за нея ще отговарят бивши хора на BMW. Тиизърът е обещаващ, но колата щяла да бъде готова някъде след средата на 2018. Да видим дотогава какво ще ни покат Tesla, Rimac, Nio и компания.

 

Лукс от Китай!