Infiniti QX50 е на финалната права. Революционният му VC-Turbo мотор си променя хода на буталата. Галерия и инфо


30 Dec 2016

Това което виждате е почти серийния вариант на новото поколение Infiniti QX50, като в случая колата носи разширението ‘Concept’. Съвсем заводската кола ще видим в Детройт, като със сигурност най-сериозната забележителност в нея ще бъде двигателят – 2-литровият VC-Turbo мотор, който не е съвсем два литра.

VC-Turbo двигател е първият в света агрегат с променлива компресия. Бензиновата машина адаптира степента си на компресия в зависимост от натоварването и конкретната ситуация, като тя варира между 8:1 и 14:1. Показателите? Максимална мощност от 268 к.с. и 390 Нм въртящ момент, като от Infiniti казват, че този 4-цилиндров мотор съчетава тягата на V6, с показатели на разход и емисии с до 27% по-ниски от тези на такъв.

Как става фокусът? С привидно сложна система с мултилинк „окачване“ на буталото, което позволява промяна на неговия ход, съответно на работния обем, а оттам и на компресията на двигателя. VC-то идва от Variable Compression, като по този начин японците успяват да използват плюсовете и на бензиновия и на дизеловия мотор. По-ниска компресия: повече мощност; по-висока компресия: по-висока ефективност. VC-Turbo се възползва и от двата принципа.

Що се отнася до останалата част от колата, тя стъпва на нова платформа с варианти за предно предаване или двойно, докато досегашният дооста поостарял модел QX50 (които започна живота си като EX35 през далечната 2007 г.), е базиран на FM платформата. Чиито корени могат да бъдат проследени назад до Nissan 350Z. Автомобилът също така ще предложи и „първият готов за производство вариант“ на системата за полу-автономно шофиране ProPilot. Разгледайте галерията, а след това може да се загледате и във видеото, което илюстрира сложната работа на революционния VC-Turbo мотор.

Сбогом V10!