Това BMW K100 е сглобено от поне 7 ралични мотора. Галерия и инфо

  • Галерия от 12 кадъра. Галерия от 12 кадъра.

26 Jan 2017

„Избрах K100, защото харесвам формата на двигателя му, неговата квадратност и остри ръбове,“ казва Майк Флорес, майсторът зад проекта. „Исках да направя мотор, който остава верен на някой аспекти от оригиналния дизайн“.

За база взима доста карано BMW K100 от 1990 г., което вече е било започнато от друг майстор. Оказва се обаче, че байкът е доста уморен, затова Майк намира още един свеж екземпляр от 87-ма, без документи. Следва работа в духа на „две-в-едно“ и заемане на части от други мотори.

Вилката взима от Suzuki GSX-R1000, а джантите, макар че седят доста на място, всъщност са от различни байкове. Предната е от Triumph Sprint ST, със спирачно ротори от Street Triple, а отзад е от K 1200 RS. Апаратите отпред са си от GSX-R-a, вързани за лостче от Ducati Hypermotard. Разнообразието от части не свършва дотук: резервоарчета за спирачната течност Rizoma, а бутоните по кормилото са от Kawasaki Ninja (отляво) и Ducati 999 (отдясно). А да, карбоновият преден калник е свален от Ducati Monster 1200R.

Майк изработва нова задна секция на рамата, приятел му помага за извайването на опашката от алуминии, а шокът държащ нещата под контрол, е поръчков Fox. Що се отнася до двигателя, К машината е доста надеждна, като получава само нови консумативи и прахово покритите. Ауспухът пък е 4-в-1, свален от друг байк купен от Майк за части. Реже го при колектора и му слага Lossa накрайник от другата страна. Резервоарът е съблечен и полиран.

Коя е била най-трудната част от проекта? „Окабеляването“ казва Майк. „K100 разполага с ECU и електронен контролер на инжекционната система. В заводския инструментален панел също има важни вериги, така че монтирането на нов не е толкова проста работа.“ Но в крайна сметка Майк успява, монтира мигачи в края на кормилото и безключова система за палене от Motogadget, както и LED фар от Rigid Industries с класически фасон.

Класически е фассонът и на това BMW R 100 RS, с неговия боксерен двигател и интересна синя боя. Кликнете на байка за галерията.

Първородната Godzilla!