2003 MINI Cooper с 6,4-литров HEMI V8 и окачване от Mustang. Галерия и инфо
„Искахме да вкараме HEMI V8 в малка кола, Mini беше подходящ избор. Първо мислехме да е в оригиналното, но то се оказа прекалено малко за мотора...,“ казва Лари Одит от The Crank Shop. Сериозно? Не бихме предположили. „Този Cooper S беше доста запазен, а всички излишни части продадохме по eBay.“ Лари продължава с изненадващите факти около трансформацията. „Най-големият проблем бе да вкараме мотора в колата...“
Оказва се, че 6,4-литровият HEMI V8 (преправен от оригинални 5,7 литра) е с три инча по-дълъг от двигателния отсек. Следват преправяния на водната помпа, ролки и други дреболии, за да бъде обут моторът подобаващо. Шасито е тръбно, като отпред са монтирани компоненти от Ford Mustang MkII, а отзад четириточкова конструкция и въздушни елементи. И, логично, предаването вече е задно.
Като изключим стърчащата пред стъклото метална буца, бодикитът изглежда почти стоков, макар че The Crank Shop са премахнали дръжките на вратите, а жълтото са взели от палитрата на Chevy Vette. Интериорът също е почти непроменен, с оригиналното табло и уреди. Лари казва, че е жертвано част от пространството заради обемистия 4-степенен автомат Chrysler, както и заради 335-милиметровите задни гуми.
Как се движи? Лари за пореден път ни изненадва с разкритията си: „На правите е доста добър,“ казва Лари, „но в завоите предницата натежава...“ Не бихме предположили, вида на колата не го предполага... Убедете се сами с галерията, след което ви предлагаме да кликнете на това пикапче Morris Mini, което е доста по-скромно, с 4-цилииндров Honda K20 мотор и само 250 коня.