Най-откаченото Daihatsu, което някога сме виждали. Mira със 160 коня и части от Mazda MX-5. Галерия и инфо


22 Feb 2017

Попаднахме на тази мега количка в сайта stancenation.com и просто нямаше как да не я споделим с вас. Принципно Daihatsu Mira е представител на така наречените „кей кар“ автомобили в Япония (K-car), чиито размери и характеристики ги класират в доста по-облекчени данъчни сегменти. Не и това обаче.

Това е дело на японеца Нозому Йамамото, който на практика не оставя нищо от оригиналното 1990 Daihatsu Mira Gino. Модел при който репликата „големия мотор“ се отнася за 660-кубиковото турбо агрегатче с 64 коня... Тук то е сменено с 1,8-литрова машина от Mazda MX-5, развиваща над 160 к.с. Не особено впечатляващи, но при маса от 900 кг на колата се отразяват... доста приятно.

Йамамото на практика подменя и всичко останало. По-голямата част от панелите са изработени от карбон и кевлар, интериор... няма, всичко е изтръгнато, заварен е ролкейдж, а шофьорското място е изтеглено толкова назад, че на практика човекът седи там, където са били задните седалки. Реално всичко под карбо-кевларената корува е от MX-5, в това число окачването и спомагателните рами.

Готините златни джанти? F1R 15 x 8, колела не помагащи на колата да седи високо: най-ниските си части са на не повече от 3 см от земята... Това Daihatsu не би се зарадвало на българските пътища... И като стана въпрос за тази за съжаление изчезнала от Европа марка, кикнете на този Copen за да видите защо го класирахме редом до... Mercedes-Benz CLK GTR Roadster.

Сбогом V10!