Emira е последният Lotus с бензинов двигател
Lotus се променя. Славните коли на Колин Чапман, създадени на принципа за лекото купе с малък двигател, скоро няма да имат двигатели изобщо. Emira е последният нехибриден и неелектрически Lotus. Така че, макар да е изцяло нов, той мигновено се превръща в абсолютна класика!
Купето струва 70 хил. евро и се явява като пряк конкурент на Porsche 718, като наследява Evora. Всъщност размерите, междуосието и още доста детайли са от Evora. Включително двигателят, който е 3,5-литровият V6 на Toyota. Той идва с 400 к.с. и 430 Нм.
Има и нова опция за задвижване: това е малкият 2-литров 4-цилиндров мотор на AMG, взет назаем от A35. С помощта на нова всмукателна и изпускателна системи, мощността е вдигната до 360 к.с. В този случай скоростната кутия също идва от AMG – тя е 7-степенна с два съединителя, като ускорението до 100 км/ч се случва за по-малко от 4,5 секунди. Няма шанс за ръчка.
Дизайнът е вдъхновен от бъдещата електрическа хиперкола Evija. Каросерията е от фибростъкло, а отворите за охлаждане са доста подобни на тези при очакваната електричка с 2000 коня.
В интериора се е настанил изцяло нов 10,25-инчов сензорен екран, а зад волана има дори по-голям екран. Това неминуемо се е отразило на масата, но тя все пак се ограничава в сравнително скромните 1405 кг (1420 кг при 718 Cayman). Това се дължи на прецизната инженерна работа. Lotus, например, за разлика от масовите производители, предпочита да се придържа към хидравлично серво на волана, защото смята, че така обратната връзка от пътя към шофьора е много по-истинска. Супер!
Интересен е пакетът Lotus Drivers, който втвърдява окачването и серийно идва с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Какво ще кажете!? Бихте ли вложили 70 хил. евро в последния бензинов Lotus?