Lotus спря от производство Elise, Exige и Evora

  • Трите модела представляват приблизително половината продажби в цялата история на марката Трите модела представляват приблизително половината продажби в цялата история на марката
  • Последните три екземпляра остават в музея на компанията и няма да бъдат предлагани на частни клиенти Последните три екземпляра остават в музея на компанията и няма да бъдат предлагани на частни клиенти
  • Новата Emira Новата Emira

23 Dec 2021

Сериозен удар за почитателите на олдскул Lotus-и – британският производител спира от производство три модела накуп. Elise, Exige и Evora вкупом отстъпват мястото си на новия Emira.

Elise се превърна в синоним на името Lotus, като се произвежда с по-малки или по-големи промени от 1996 г. Неговата наточена версия Exige се появи през 2000 г., а Evora беше представена с идеята да ги замени, но остана успоредно с тях от 2009 г.

 

За тези 25 години Elise е произведен в 35 124 броя, Exige има 10 497 екземпляра за 21 години, а Evora остана с 6117 коли. Последните три произведени екземпляра ще останат в музея на компанията и няма да бъдат предлагани на клиенти. Последният Elise е жълт Sport 240 Final Edition, докато последният Exige е зелен Cup 430 Final Edition. На снимката може да видите също последната произведена Evora – GT430 Sport в сив цвят.

Трите модела представляват приблизително половината произведени Lotus-и в историята на компанията. Нека не забравяме, че Elise послужи за основа и на възхода на Tesla, като първият Roadster беше базиран на Elise и дори каросерията се правеше от Lotus.

Производственият комплекс за Elise, Exige и Evira ще бъде обновен напълно, като стандартният конвейер ще бъде заменен от високотехнологично съоръжение, където ще се прави новата Emira. Lotus се надява да прави по 5000 коли годишно от модела, който ще бъде последният Lotus с двигател с вътрешно горене.

Emira се предлага в два варианта. Първият следва принципите на Колин Чапмън за леката кола с малък двигател, като използва 2-литровия M139 на AMG, тук с 360 к.с. По-големият вариант е с 3,5-литров V6 от Toyota, като в този случай Emira има 400 к.с.

 

Първородната Godzilla!