Карахме новото BMW Серия 5. Кара се и паркира само. Почти... Първи впечатления от колата. Галерия


04 Mar 2017

Новата Серия 5 (G30) има доста тежка задача, просто защото старото поколение F10/11 постави мнооого висока летва, а по по отношение на дизайна бе удар в десетката, даже в 11-ката. Просто днес не може да кажете, че формите на предходната генерация са на повече от 7 години. И това бе проблемът за нас, защото много харесваме G10, а от първите снимки на G30 заключихме, че... не ни допада толкова. И по-специално задницата, някак си стоповете на старата 5-ца са си по-добри, колата бе по-хармонична и изтънчена.

Но, както често става при срещата на живо, впечатленията се променят. Все още харесваме F10, но вече и G30 по отношение на дизайна. Недопадащите ни стопове работят в дизайна, дотук добре. Но как се усеща при каране новата Серия 5? За теста имахме три xDrive варианта: 520d и 530d, както и една бензинова 540i, задвижвана от същия 3-литров шестак, който карахме в 340i.

Потеглихме с най-малкия дизелов вариант 520d xDrive със 190 к.с., 400 Нм и базова цена от 105 550 лв. (без автомата и xDrive колата струва 96 хил., което реално е и най-достъпното изпълнение на Серия 5). Моторът е добре познат, с 4 цилиндъра, като при 1700 кг (100 кг по-лека отпреди) маса на колата не очаквахме чудеса. Седанът се движи доста прилично, просто в сравнение с другите мотори се усеща бавен. Акцентът тук обаче е как се усеща колата като цяло и отговорът е като умалена Серия 7. Купето е супер обезшумено, а повечето от асистиращите системи и технологии глезещи водача са взаимствани именно топ модела.

Като например жестовото управление на стереото, което тук дори работи по-добре от системата тествана в Серия 7. Немците явно са ъпдейтнали софтуера или сензорите и сега вече тя наистина улеснява и е интересна за демонстриране на незапознати с нея. Системата идва с пакета Innovation заедно с асистент за паркиране Plus, навигация Professional, хедъп дисплей и мултифункционално табло (6874 лв.) Истината обаче е в 530d xDrive, което ще бъде и най-продаваното в България BMW Серия 5. Шестцилиндров редови мотор, 265 к.с., 620 Нм, 5,4 до сто, 250 км/ч и старт от 119 200 лв. Екипирате ли го обаче с необходимите екстри лесно ще подминете 150-те хиляди.

Колата може да се поръча и с асистент за шофиране Plus (5578 лв.) с който може да я оставите... да се кара сама, например в трафик или по магистралата. Тръгване, спиране, завиване, не пипате нищо. Системата работи изумително, но... когато работи, защото за нея се иска качествена маркировка, каквато има на много места по Европа. Но не и у нас. Дистанционното паркиране чрез т.н. Display Key (498 лв. за ключа, плюс още левове за самата система) обаче работи впечатляващо: паркирате количка с дистанционно за над 150 хил. лв., в тесни почти колкото самата Серия 5 места. Тук също идва добрия въпрос как ще си влезе в колата паркиралият в съседство. Но все пак функцията може да бъде полезна при тесни гаражи например, така че няма да задълбаваме в критика.

Впечатляваща е и функцията за автоматично паркиране, когато вие сте зад волана, но не правите нищо, освен да държите съответния бутон натиснат. Досега тези асистенти изискваха от вас да превключвате от D на R и обратно, както и да боравите с газта и спирачката, но вече не. Последното поколение поема и тези отговорности, а крайния резултат е убедителен. Пробвахме го няколко пъти в различни ситуации и не успяхме да изненадаме колата.

Минуси? Ами, 190-конният дизел идва малко слаб за очакванията към такава кола, а традиционно цената може да скочи доста над базовата, когато запълните желаните кутийки с опциите. Но това не е новост и е типично за BMW и въобще марките от този калибър. Другото, което не ни харесва е тенденцията за орязване на цилиндрите, заради която 530i вече е с 4, макар и с 252 к.с. достатъчни за 6 сек до сто (xDrive) и 250 км/ч.

Другият минус идва от асистента за автономно шофиране, но не по негов вина – просто у нас новата Серия 5 не може да разгърне пълния си набор от внушителни технологии, заради пътната ни инфраструктура. Реално обаче BMW са успели да надградят добрата F10, Серия 5 е още по-рафинирана, а относно дизайна, трябва да мине малко време за да видим как и дали ще узрее във времето. А наскоро излезе и комби версията G31, която с един 30d мотор и xDrive ще бъде едно от най-яките престижни... комбита на пазара. Кликнте на тази синя G31-чка за детайлите около нея.

Текст: Иван Монев

Сбогом V10!