BMW R 1200 GS xDrive Hybrid. Моторът е с двойно предаване, 170 коня и е тестван и на Северния полюс

  • Само три снимки, но пак се вижда единия диск отпред и ел. главина Само три снимки, но пак се вижда единия диск отпред и ел. главина
  • Таблото е по-еко и със сини акценти в стил BMW i. Таблото е по-еко и със сини акценти в стил BMW i.

02 Apr 2017

Доживяхме и мотоциклет с xDrive, само дето системата за двойно задвижване... няма нищо общо с xDrive-а при колите. Да не говорим, че и самия автомобилен xDrive e тотално различен при, например, Серия 2 Active Tourer и Серия 3. Но тук става въпрос за култовия байк R 1200 GS, най-продаваният мотоциклет с обем на двигателя над 600 куб см. в света. И по-специално за неговата топ-офроуд-искаща-корава-версия Adventure.

TBMW са оборудвали култовата GS-ка с електромоторна предна главина, която генерира още 45 к.с. в допълнение на 125-те коня на 1200-кубиковото боксерно дуо. Сумарната мощност, поради някой особености при комбинирането на двата типа задвижване, е 170 к.с., като BMW не казват нищо за въртящия момент. Този на боксера е достатъчните 125 Нм, но може би не издават нютон-метрите на предната главина поради факта, че тя се включва само в помощ и когато електронният мозък на мотора прецени.

Никой карач не би искал резки дърпания на например 50 Нм от предницата и BMW са се погрижили да няма такива. Системата ползва разумно тягата при предното колело, когато байкът има нужда от допълнително сцепление, например и когато същото при предната гума е достатъчно. Благодарение на електромотора BMW Motorrad са успели да елиминират и половината от предната спирачна система: работата на десния апарат и диск е иззета от спирачната функция на двигателчето, което произвежда електричество в режим на спиране. Немците казват, че главината тежи едва 880 грама, а премахването на диска и апарата са спестили едни 2,9 кг.

Батерията? BMW Motorrad не казва нищо и за нея, но вероятно ще го направят при пускането на моторетката в серийно производство. В момента BMW R 1200 GS xDrive Hybrid търпи тестове, включително и на Северния полюс, където моторетката се чувствала добре и при -56 градуса, в 1,25 метра сняг. Така казват от BMW, а ние не бихме отказали да пробваме модела.

И тук е удачно да припомним, че за пръв път видяхме подобно изпълнение от немската фирма Wunderlicht, която оборудва GS-ката с мощна 10 к.с. електрическа главина отпред. Кликнете на машинката за материала.

Много практичен и интересен!