Това старо Mini е ново Mini, но старо. В интериора му има части от Jag и Merc, струва минимум 170 000 лв.
170 хиляди лева за старо Mini звучи много, освен ако не е било личния автомобил на Алекс Исигонсис. Може би пък е толкова скъпо защото фирмата, която го е преработила се казва David Brown Automotive има връзка със сър Дейвид Браун, притежателят на Aston в периода 1947-1972? Човекът, които даде инициалите си на моделите на марката? Ммммм, не, David Brown Automotive нямат абсолютно нищо общо с напусналия ни през 1993 находчив бизнесмен.
Защо тогава това Mini струва толкова много? Отговорът е прост – просто защото толкова са решили да струва от David Brown Automotive. Но за стойността на 4 нови Cooper S-ки получавате доста специална количка, оригинално Mini, подобрено във всякакви аспекти. Представете си, че DBA са нещо като Singer Vehicle Design, но вместо 911-ки правят Mini-та, само че не с чак толкова екстремна педантичност.
DBA взимат за база подходяща кола, събличат я до метал, изглаждат шевовете на каросерията, заваряват допълнителни уякчаващи елементи, преработват 1,3-литровия мотор, 4-степенната трансмисия, подобряват спирачките, шумоизолавията и правят интериора доста по-плюшен. И по-модерен: виждаме навигация в контраст с класическия волан Moto-Lita колата има Bluetooth, старт-стоп бутон за безключово палене от съвременен Jaguar и въздуховоди от... Mercedes-Benz SL.
В последното няма нищо лошо, Tesla ползват контроли от Benz, както и Aston Martin за новия си DB11. Щом Aston може, защо не и Mini? Тоест, David Brown Automotive. Които, както вече писахме, нямат нищо общо с човека дал името си на моделите на Aston през 50-те. Та, в крайна сметка наистина ли са много пари за стара-нова-стара количка със 75 к.с.? Не са малко, но кеф цена няма, а Porsche-тата на Singer струват по близо милион. Кикнете на тази прекрасна Targa за също готин материал в духа на DBA.
Текст: Иван Монев