BMW HP4 RACE е карбонова ракета за писта: 215 к.с., 171 кг. По-добро ли е от Ducati 1299 Superleggera?
Баварците изскачат с брутално ефективна серийна версия на въглеродния прототип от изложението в Милано. И макар машинката да напомня на S 1000 RR, общите им части не са толкова много. Рамата например е различна. И задното окачване. И колелата...
Въпросната рама е изработена изцяло от карбон, като само логично има и малко парченца алуминий, но само там където трябва да бъде завинтен някой друг болт. Спомагателната рама също е въглеродна (може да се наглася по височина на три нива), а задното рамо е... алуминиево. За разлика от Ducati и тяхната 1299 Superleggera, BMW Motоrrad залагат на леки метални сплави за този важен компонент.
Колелата на HP4 RACE също са въглеродни, а резервоарът е алуминиев. В резултат на всички тези „графитни“ работи байкът тежи впечатляващите 171 кг пълен с масло, гориво и готов за път... тоест, за пистата, тъй като за разлика от Superleggera, баварецът няма фарове и е чисто пистова машина за кеф.
Мощността? Немците са успели да изкарат 215 к.с. при 13 900 об/мин и 120 Нм при 10 000 об/мин, като червените обороти са вдигнати спрямо тези на S 1000 RR (от 14 200 на 14 500). Ducati-то? За сравнение италианската ‘Leggerа’ генерира същите 215 к.с. (при 10 000 об/мин и 147 Нм при 9000), но от двигател с 300 кубика повече и с два цилиндъра по-малко: моторът на Ducati е L2; на BMW HP4 RACE е редова 4-ка.
Ducati-то е и малко по-леко от бавареца, но с незначителните 4 килограма. И да, двата байка се различават по предназначение, защото италианският може да се кара и извън пистата, но по отношение на напредничавостта си приличат доста. От Ducati казват, че 1299 Superleggera е първият сериен мотор с карбонова рама, а от BMW казват... същото за HP4 RACE. Немците уточняват обаче, че тяхната конструкция е различна, а колко точно няма как да знаем.
Окачване? Писахме, че задната секция на BMW е направена от алуминиева сплав, като немците казват, че елементът се използва в Superbike World Cup. Рамото на Ducati пък е едностранно и карбоново, а задният шок и при двата мотора е Öhlins TTX 36 (при BMW с допълнението GP обаче). Вилката на бавареца е Öhlins FGR 300, а на италианката Öhlins FL 936.
Спирачките? Тук също и двата производителя залагат на една марка, както при избора им на амортисьори, просто Öhlins и Brembo са най-добрите. BMW HP4 RACE разчита на Brembo GP4 PR моноблок апарати и 320-милиметрови дискове за отпред, а Ducati на Brembo Evo M50 с два 330-милиметрови диска.
Цената? BMW все още не са обявили цифрата, казват само, че ще направят само 750 мотора. Ducati пък произведат едва 500 броя от 1299 Superleggera, всеки с цена от 81 000 евро...
Кой мотор е по-добър? Колкото и сходства да имат двата байка, толкова са и различни, като концепции. Респект и към двата производителя, машините изглеждат феноменално и демонстрират абсолютния връх в мотоциклетните технологии в момента. А след като разгледате 38-те кадъра на бавареца, кликнете на тази Superleggera за пълната галерия на италианката.