Ако Daft Punk правеха двигатели, то те щяха да звучат, като тази Mazda 767b. Галерия и видео

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

23 Mar 2019

Просто има автомобили, чиито звук ни кара да се чувстваме щастливи, че живеем на тази планета и че ние хората правим подобни машини. Когато става въпрос за шосейни коли, големите AMG-та играят в своя лига, Maserati-тата (бензиновите, вече има и нафтови...) трещят страхотно, а 5-литровият компресорен V8 на Jaguar/Land Rover може да предизвика свлачище, особено в комплект с изпускателната система на F-Type R.

А когато говорим за състезателни автомобили, нещата стават още по-шуми. V10 ерата на F1 бе може би най-яката от съвременната история на Grand Prix, а Group B определено бе най-бруталната от страната на ралитата. А тази Mazda 767b е една от най-особените машини, най-вече заради двигателя си.

Mazda 767 дебютира през 1990-та година (направени са две шасита), като b модификацията излиза на следващата година (общо три коли). Машината е проектирана да отговаря на правилата на FISA (регулаторният орган предшестващ FIA) за Световния шампионат за състезателни автомобили, японските серии за прототипи, както и за Льо Ман. Монкококът се изработва от карбон и кевлар във Великобритания, а масата на автомобила е 830 кг.

Двигателят е черешката на тортата: ванкеловият Mazda R26B с четири ротора, с по 3 свещи на всеки, максимална мощност от 700 к.с. при 9000 об/мин и 607 Нм при 6500 об/мин. От Mazda казват, че този мотор е способен на 930 к.с., а червената му граница е блажените 10 500 оборота, но тази настройка не е използвана по време на състезания от съображения за надеждност. Звукът, както може да се убедите, е страхотен. Усилете го и вижте какво ще изгубим, когато минем изцяло на ток. В този ред на мисли може да кликнете на първата състезателна Tesla Model S.

Много практичен и интересен!