Водната помпа на BMW M4 DTM може да напълни вана за 20 сек. Този и още 8 любопитни факта за новата кола
Правилата за 2017-та позволяват на BMW да монтира ограничители на постъпващия въздух, които... ъъм, го ограничават по-малко. Това означава 25 к.с. повече от миналата година, общо 500.
Въпросният 4-литров V8 консумира 260 литра въздух в секунда, което е 2000 пъти повече от нормален човек. Той ускорява колата от 0-100 км/ч за 2,7 сек, а максимална скорост от „около“ 278 км/ч.
BMW казват също, че буталата в техния “P66/1” мотор ускоряват по-бързо от ракета на NASA.
А дистанцията, която ще покрият буталата за един сезон ще се равнява на разстоянието от Мюнхен до Сидни, около 16 хил. км.
Свещите също работят доста стабилно, правят по доста искри. По 1,3 милиона за сезон.
Водната помпа? И тя не почива, дебитът и е 19 000 литра на час, което ще напълни нормална вана за 20 сек.
А маслото прави над 10 000 завъртания през двигателя за един сезон. Което си е... доста.
Доста лек е и задвижващият механизъм. От BMW казват, че цялата тяга на мотора се предава на задните колела през механични работи, чиито винтове тежат общо 130 грама.
И накрая, проектът на колата включва 920 чертежа, достатъчни да покрият тенис корт.
Въпреки постоянно стягащите се правила по отношение на сигурността и разходите в моторните спортове, колите в DTM продължават да изглеждат яко. Новата машинка на BMW не е изключение, а TopGear.com и отделя малко внимание, за да ни информира за 9-те неща, които не знаем за 2017 BMW M4 DTM.
Неща, които решихме да споделим и с вас. BMW им е подшушнало доста работи за свежия 4-литров V8, като например мощността, обемa въздух, който консумира моторът, ускорението на... буталата и други такива. Разцъкайте галерията за леко нърд информацията, наистина е любопитна.
Сбогом V10!