Това е Avalanche, базирана е на BMW E36 М3, а моторът е V8 с 420 коня. И е правена в Сливен. Галерия и инфо

  • Галерия от 12 снимки. Галерия от 12 снимки.

05 Jun 2017

И ние реагирахме така, когато разбрахме, че това нещо е базирано на E36 M3, а след това реагирахме по същия начин, втори път, когато разбрахме, че е правено в Сливен. Просто нямаше как да не се свържем с хората сътворили Avalanche и да попием максимално количество информация за този доста любопитно изглеждащ автомобил.

Ателието е кръстено с еднозначното име Tuning Performance, а основният материал използван за изработка на панелите на купето е фибростъкло, специфичен „сорт“ ползващ се за изработка на лопатки на вятърни генератори (което всъщност е другият бизнес на създателите, откъдето идва и идеята).

Всъщност, идеята не е била праволинейна от типа „Хайде да превърнем това M3 в мега концепция“, а се ражда след доста... трудности. Tuning Performance започват проекта, като силен драг автомобил за лично ползване, сменят доста чаркове по мотора, окачването, спирачките и другите дежурни работи, наливат доста пари, но в един момент се оказва, че идеята не е никак рентабилна. Взима се решение проектът да поеме в съвсем различна посока – ексклузивен оптичен тунинг със сериозни технически модификации с цел продажба.

Дизайнът? Едно от момчетата в гаража се оказва художник и сътворява доста приятните скици, от които се ражда и „Лавината“, която виждате в галерията. От визията на оригиналната Е36 остава доста малко, на практика почти нищо, освен линията на страничните стъкла, но и тя е модифицирана. А-колонките са визуално удебелени към предното стъкло, линията на покрива при задните триъгълници е заоблена, а „Хофмайстер“ извивката в края е леко поизострена. Останалите елементи, както виждате, нямат нищо общо с E36.

Фаровете са изработка на Tuning Performance, a стоповете са елементи направени за Ferrari F430. Ауспусите? Изглеждат ви познати? Това са накрайници от Nissan GT-R R35. Любопитно е и това, което работи под предния капак – оригиналният 3,2-литров шестак е сменен с 4-литровия S5B40 от M3 E92, който в оригиналния си вид генерира 420 к.с. и 400 Нм. В случая е използвана ръчната скоростна кутия с 6 степени, за да е по-забавна за каране. Спирачната сила пък се осигурява от компоненти на D2, на които сливенското ателие става официален представител за България.

Tuning Performance също е официален вносител и на марката направила интересните 19-ки за Avalanche – Lexani модел LC-102, обути в 255/35 предни Dunlop Sport Maxx RT, както и на – това може би ще е още по-любопитно за BMW феновете – G-Power. Хората, чието дело е това бяло купе, вече са официален представител на немския тунер G-Power за България. „Лавината“ не е облагодетелствана с модули на последните, но в момента в ателието работят по следващия си проект, който обещават, че ще бъде още по-сериозен и задвижван от V10 М5/М6 мотора. Същият ще бъде оборудван с G-Power Stage 1 работи за мощност от около 600 к.с.

Къде може да видите Avalanche? Ами, вероятно някъде във Великобритания, където е откарана колата след продажбата и. Цената? Дръжте се – 250 000 паунда. Очакваме с нетърпение следващия проект на Tuning Performance, за който ще се постараем да разберете своевременно.

Първородната Godzilla!