BMW 2002 и BMW R 75/6 са прекрасна комбинация, дори ремаркето е с чифт BBS-ки

  • Галерия от 30 снимки. Галерия от 30 снимки.

04 Mar 2019

„Модифицирам коли вече 16 години, направих една Vespa преди около 6, но с BMW-та се занимавам отскоро, от около 2 години,“ отговаря Майкъл Ли на въпрос на Petrolicious. „Когато бях в началото на 20-те си години направих идентични 2005 Vespa GT200 и 2003 MINI Cooper S, и двете в черно, след което се замислих за Range Rover Sport. Оттогава съм ухапан от европейската муха [става въпрос за САЩ] и търся вдъхновение в BMW“.

В последствие Ли разбира, че черното не е толкова як цвят, както си е мислел дотогава, замисля нов проект, като вариантите са няколко. MG Midget с Triumph или пък Alfa GTV с Moto Guzzy, също Datsun Fairly Roadster с Honda или Yamaha. „Реших обаче колата да е до 75-та, съответно и моторът, имал съм BMW E30-ки, Е24-ки и няколко 2002-ки, затова се спрях на BMW“.

Майкъл намира първо колата – 1975 BMW 2002, което се захваща да модифицира по свой вкус, очевидно доста добър. Двигателят е сменен с М42-ка с Dbilas ITB части, трансмисията е 5-степенна ръчка от E21, предните главини от tii, а задните барабани са с произход Е21. „Корекциите“ далеч не приключват дотук: Ground Control пружини, Ireland Engineering щанги и прекрасните магнезиеви 15x9 BBS E76 с 12-милиметрови фланци отпред и 15-милиметрови отзад.

Що се отнася до визията, някои от аеро елементите са осигурени от Jaymic в стил 2002 Turbo, задният спойлер е от Ireland Engineering, a мигачите са „плоските европейски“ компоненти. Вътре пък се намират задни седалки от Е24 с идентична тапицерия, воланът е Nardi Personal, а подлакътникът е от, внимание, Honda Civic. Може и да звучи абсурдно, но изглежда сякаш е правен точно за там.

Супер, ами какво да кажем за мотора? BMW R 75/6 също от 1975 година, като за преработката му Ли се обръща към добър приятел и специалист в областта на име Фернандо. Неговата изработка е не по-малко впечатляваща от тази на колата, променен в кафе рейсър посока. Вилката е стоковата, но с къстъм тройник горе, а отзад работят Redwing шокове, закачени към 18-инчово колело Akront. Отпред се върти същия алуминиев компонент, но с един инч по-голям. Фарът пък е от друг мотоциклет с боксерен двигател – от руски „Урал“, но също модифициран, като по байка има и части Motogadget.

При такава педантичност и стил, ремаркето няма как да бъде случайно. Ли намира човек разработил специална кука за теглене за BMW 2002, a 16-инчовите BBS Mahle купува от eBay. А какво да кажем ние? Няма какво повече, освен че завиждаме доста на Ли и се радваме, че има такива хора, които правят такива неща. Разгледайте обилната галерия, след което кликнете на това 2002, в което работи мотор от E30 M3 Evolution.


 

Много практичен и интересен!