EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina е пистовата акула на Емерсон Фитипалди. Тежи 1 тон и разполага с 600-конен атмосферен V8

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

09 Jun 2017

„Обичаме да правим дизайн базиран на природата,“ казва шефът на Pininfarina г-н Паоло Пининфарина. „Формите, които са бързи във водата са бързи и във въздуха. Предното крило? Това е устата на акулата“. Fittipaldi Motors EF7 Vision Gran Turismo е чисто пистов автомобил, създаден по идея и поръчка на двукратния шампион от F1 Емерсон Фитипалди, който обаче ще се кара и по пътя. И както виждате, изглежда епично.

„Това е мечта, която се превръща в реалност. Заложих на немски инженери, защото те са най-добрите, Pininfarina избрах по същата причина.“ Фитипалди е обсебен от концепцията за лекота и тя е силно засегната при EF7. Карбоновата конструкция на колата е дело на немската фирма HWA. Ако не ви говори нищо, само ще кажем, че същите изработват шасито на 35-те Mercedes-Benz CLK GTR, реално шосейната версия на пистарката от DTM. Същите правят и карбоновите „вани“ на Porsche’s 919 Hybrid, така че явно поназнайват това-онова...

В резултат супер аеродинамичният автомобил тежи 1000 кг, при мощност на атмосферния двигател 600 к.с. Тоест, имаме 600 к.с./тон, което е... добре. „Когато караш кола с мощен атмосферен мотор можеш да я управляваш както с волана, така и с газта,“ казва Фитипалди. „Всеки, който е карал бързи коли го знае, затова атмосферният двигател бе част от мечтата ми“. Той прави препратка с усещането в McLaren P1 GTR, кола която карал наскоро. „Страхотен, макар и тежък, с много голяма сила на притискане“. Емерсон искал същата аеро сила, но без тежестта на батерии, турбини и интеркулери.

Двигателят e уникален казва световният шампион – 4,8-литров атмосферен V8 с 600 к.с. при 9000 об. мин. Оли Кю от TopGear отбелязва, че агрегатът на Ferrari 458 има сходни показатели, но бразилският шампион отрича двата мотора да имат нещо общо „Моторът е чисто нов, навъртя доста часове на диното, скоростната кутия е 7-степенна с два съединителя и също е с наш корпус. Избрахме DSG концепцията, защото е бърза, лека и лесна за управление, а задните носачи са завинтени директно за мотора, както е в F1.“

Лесна за каране? Тази кола няма ли да се управлява само виртуално? Емерсон Фитипалди планира да пусне съвсем истинска серия от 39 броя, всеки изпълнен в различен цвят и със собствен номер. Количеството не е случаен – толкова са победите на бразилския пилот в международни надпревари, в това число F1 и Indy 500. TG също отбелязват, че думата „сигурност“ е най-често повтаряната в интервюто с Фитипалди.

„При 250 км/ч генерира между 500 и 650 кг сила на притискане, което е доста сходен показател с този на McLaren P1 GTR. Това бе и основна цел, да направим кола, която да прощава. EF7 е и единственият автомобил на пазара със сертифициранa от FIA карбонова клетка. Клиентите ще могат да я карат сигурно и бързо..., но предполагам, предимно бързо.“

На въпроса дали той и Pininfarina не са черпили вдъхновени от съществуващи ексклузивни програми, като Ferrari FXX или Aston Martin Vulcan, Фитипалди отговаря: „Не, при нас е обратното. Ние тръгваме от концепция за състезателен автомобил, който в последствие пренасяме на пътя. Освен това колата ни е изумително проста от механична гледна точка, изумително лесна за опериране – отиваш на пистата, проверяваш гумите, качваш се и караш. Нямаш турбини или електромотори, за които да мислиш“.

Супер? А кога ще се случи всичко това? Шефът на Pininfarina казва, че до две години ще успеят да хомологизират колата за шосейна употреба. Така че не ни остава нищо друго освен да чакаме с любопитство.