Тази Alpina V8 Roadster е на 15 хил. мили и се продава. Идва с 375-конен V8 и автоматични скорости


20 Jun 2017

Alpina V8 Roadster е интересно животно. Колата е базирана на доста рядкото Z8, което пък от своя страна ползва части от M5 E39, но производителят от Бухлое заменя 4,9-литровия 400-конен атмосферен V8 S62 със своя версия на 4,8-литровия M62 V8 с 375 к.с. (за САЩ; за Европа са с 381 к.с.), а за трансмисия избира 5-степенния Steptronic вместо 6-скоростната механична кутия на Z8. Тоест, вместо да направят колата по-спортна, Alpina я преориентират в по-GT посока, макар че при V8 Roadster класическият ограничител на 250 км/ч е вдигнат с 10 нагоре.

Без значение, че Alpina версията на E52 е по-слаба, роудстърът си остава доста рядка гледка по пътищата (направени са малко над 5700 броя BMW Z8), а колите, като тази са само 555. Конкретната е номер 343, боядисана е в Fighter Jet Titanium, интериорът е червен, а пробегът е едва 15 хил. мили или малко над 24 хил. км. Обявена е за продан от първия си собственик, който ще я предложи на организирания от RM Sotheby’s търг в Монтерей, Калифорния, на 24 юни. Цената? В сайта на къщата е посочен диапазона $215,000 - $245,000. Проверихме и колко вървят в mobile.de, там излизат общо 92 резултата, като започват от 150 хил. евро (за не-Alpina Z8 с 400 коня) и достигат до стабилните 445 хил. евро за 45-тия екземпляр Alpina V8 от 2002-ра, на едва 3790 км.

Разгледайте галерията с 31 кадъра, след което може да кликнете на това безупречно BMW E61 M5, което е двойно по-масово от Alpona V8 Roadster (1025 броя). Това червеното струва около 105 000 лв.

Супер симатяга!