Третото поколение X3 е по-голямо, по-добро и по-офроудърско. Обширна галерия


28 Jun 2017

Пред вас е третото поколение на компактния кросоувър на BMW. X3 е по-голям, по-удобен, по-умен и по-икономичен от предшественика си.

Междуосието е увеличено с 5,5 см, а разпределението на масите продължава да е впечатляващо – 50:50. Това е първият Х-модел, който използва новата решетка и фаровете от тройката и петицата. Това е и първият модел на марката, който серийно идва с теглич, поне за някои пазари.

В интериора отново всичко е обърнато към водача, както трябва да бъде във всяко уважаващо себе си BMW. Сред свежите екстри са тризонов климатик, голям панорамен покрив и ново дискретно осветление, което „кара iDrive да изглежда сякаш лети над останалите елементи от интериора.“

Голям 10,3-инчов дисплей идва като опция, както и управлението с жестове от по-големите модели на компанията. Може да поръчате също интелигентно разпознаване на гласови команди, което използва базирана в облака информация, както и да свържете колата си с повечето умни часовници, за да проверявате количеството на гориво или да включите климатика от разстояние.

Новото X3 идва с доста активни и пасивни системи за сигурност на пътниците, включително активен круиз контрол, системи за следене на мъртвия ъгъл, лентата, пешеходците и напречен трафик отзад.

Хедъп дисплеят е със 75% по-голям и според BMW няма равен в класа си. 360-градусовото изображение от камерите пък може да се следи и дистанционно от телефона ви. Новият X3 разполага с 20-сантиметров клиренс, дълбочина на газене от половин метър и нови програми на системата xDrive за различни тежки условия като сняг, лед или пясък.
Колата идва с изобилие от двигатели. Нови са xDrive20d, xDrive 30i, xDrive 30d и непредлаганият досега X3 M40i. xDrive30i идва с 250 коня. 8-степенен автоматик се предлага серийно за всички версии. Отново се очаква най-търсени да бъдат дизелите xDrive20d и xDrive30d със 190 к.с. и 400 Нм и съответно 265 к.с. и 620 Нм. Единият харчи чудесните за подобни възможности 5 л/100 км, докато другият се нуждае от 5,7 л/100 км, поне според официалните измервания. Да не пропускаме M40i – първият M Performance вариант при X3. Той идва с 360 к.с., ускорение до 100 за 4,8 секунди и много завистливи погледи зад гърба.
Официалната премиера ще се състои в края на лятото на автосалона във Франкфурт, а първите доставки се очакват през ноември.

Супер симатяга!