Това е новото BMW M5 F90. Колата е с 600 коня, изключващо се 4x4 и казва чао на двойния съединител


21 Aug 2017

Тенденцията е такава: DSG кутията си отива за да възтържествува отново класическия автоматик с преобразувател на въртящия момент. Или е така поне при M-ките на BMW, нещо което новото шесто поколение (F90) M5 го доказва. Вместо досегашната 7-степенна DCT (dual clutch transmission), новата M-ка ползва още по-развита версия на 8-степенния автоматик на ZF.

Освен зъбчатките, през които минава тягата, ново за М5 e и това, че тя може да отива към четирите колела. Да, BMW M5 F90 вече е с двойно предаване, което обаче може да се изключва. Както виждаме от „видеото“ сглобено от снимки и публикувано в китайски сайт, специално iDrive меню позволява избор от три режима: 4WD, 4WD Sport и 2WD. При последния всички 600 коня на 4,4-литров битурбо V8 (окей, с малко загуби по трасето) отиват към задните колела.

Динамиката? Очакаваме BMW да покажат колата официално съвсем скоро и тогава ще знаем за нея, но в bmwblog.com казват, че M5 F90 ще бъде най-бързо ускоряващото серийно BMW, като посочват 3,2 сек за 0-60 мили в час, което значи около 3,4 до 100 км/ч. Дали е така, ще разберем съвсем скоро.

Най-технологичният модел на марката?