Infiniti Q50 кацна в София с 405 к.с. от добрия стар бензин

  • Галерия с дузина снимки на новия седан на Infiniti Галерия с дузина снимки на новия седан на Infiniti
  • Два екрана един под друг отговарят за повечето функции и намаляват броя на бутоните Два екрана един под друг отговарят за повечето функции и намаляват броя на бутоните
  • Само луди почитатели на марката могат да открият разликата между Q50 преди обновяването и след него. Само луди почитатели на марката могат да открият разликата между Q50 преди обновяването и след него.
  • На тази снимка е седанът преди обновяването. На тази снимка е седанът преди обновяването.

13 Oct 2017

Щандът на Infiniti на Софийския автосалон съдържа практически цялата гама на марката без поостарелия седан Q70. Централното място се заема от синия и току-що обновен Q50. Макар да не става въпрос за изцяло нов модел, спортният седан заслужава внимание по доста причини. Първо, заедно с Jaguar и Volvo, това е една от малкото марки, които предлагат реална алтернатива на германското трио в класа на компактните спортни седани. Второ, на борда на Q50 е качена на практика цялата техника за автономно управление, с която гигантският концерн Renault Nissan разполага в момента. Макар тя да не е активна във всички държави от първия момент на покупката (както прави и Mercedes), това е колата, с която Infiniti ще влезе в света на автономност от трето и четвърто ниво – с все по-малко участие на шофьора.

Номер три е една система, с която японците много се гордеят: за волан без механична връзка с гумите. Q50 е единствената кола на салона (заедно с варианта си купе Q60), която може да се похвали с подобна техника. Полезни за нашия пазар опции включват възможност за заключване с мобилно приложение от разстояние и функция за намиране на откраднат автомобил.

Макар и не толкова забележително като постижение, Q50 е новатор и в други области – той е сред едва трите коли в света в момента, които предлагат съчетанието седан с двойно предаване и хибридно задвижване. Хибридът е от този тип, който обичаме – с 364 к.с., съчетание на доста потентния 3,5-литров V6 с малък електромотор. Не е плъгин като последната мода в класа, но ще свърши работа на хората, които могат да си позволят семеен седан за шестцифрена сума в левове. Всъщност Infiniti поставя идентична цена (в новия си лъскав сайт за онлайн продажби ВижИнфинити.бг) от 100 700 лв. както на хибрида, така и на модерния бензинов шестак, който има 405 к.с.

Първородната Godzilla!