Infiniti Q50 кацна в София с 405 к.с. от добрия стар бензин


13 Oct 2017

Щандът на Infiniti на Софийския автосалон съдържа практически цялата гама на марката без поостарелия седан Q70. Централното място се заема от синия и току-що обновен Q50. Макар да не става въпрос за изцяло нов модел, спортният седан заслужава внимание по доста причини. Първо, заедно с Jaguar и Volvo, това е една от малкото марки, които предлагат реална алтернатива на германското трио в класа на компактните спортни седани. Второ, на борда на Q50 е качена на практика цялата техника за автономно управление, с която гигантският концерн Renault Nissan разполага в момента. Макар тя да не е активна във всички държави от първия момент на покупката (както прави и Mercedes), това е колата, с която Infiniti ще влезе в света на автономност от трето и четвърто ниво – с все по-малко участие на шофьора.

Номер три е една система, с която японците много се гордеят: за волан без механична връзка с гумите. Q50 е единствената кола на салона (заедно с варианта си купе Q60), която може да се похвали с подобна техника. Полезни за нашия пазар опции включват възможност за заключване с мобилно приложение от разстояние и функция за намиране на откраднат автомобил.

Макар и не толкова забележително като постижение, Q50 е новатор и в други области – той е сред едва трите коли в света в момента, които предлагат съчетанието седан с двойно предаване и хибридно задвижване. Хибридът е от този тип, който обичаме – с 364 к.с., съчетание на доста потентния 3,5-литров V6 с малък електромотор. Не е плъгин като последната мода в класа, но ще свърши работа на хората, които могат да си позволят семеен седан за шестцифрена сума в левове. Всъщност Infiniti поставя идентична цена (в новия си лъскав сайт за онлайн продажби ВижИнфинити.бг) от 100 700 лв. както на хибрида, така и на модерния бензинов шестак, който има 405 к.с.

Сбогом V10!