Hennessey Venom F5 трябва да вдига 484 км/ч, а 300 за под 10 сек. Фактите, галерия и видео
„Проектирахме F5 да бъде непреходен, така че и след 25 години неговата динамика и дизайн няма да имат аналог“. Тадаааам! Доста смело изказване от страна на Джон Хенеси, още повече като се има предвид, че конкуренцията не спи (Bugatti, Koenigsegg, да не говорим за бързите електрички), което обаче не означава, че труда на Hennessey Performance не заслужава внимание. Напротив, колата изглежда доста добре, а показателите и са феноменални.
Hennessey Venom F5 се задвижва от 7,4-литров битурбо V8, собствена разработка на Hennessey, и генерира 1600 к.с. и 1763 Нм. Хиляда седемстотин шейсет и три нютин-метра, които отиват само към задните гуми, през 7-степенна скоростна кутия с един съединител и пера на волана. Тракшън-контролът явно ще бъде доста строг, а когато се изключи – ще става страшно.
Мощността и въртящият момент са огромни, а колата тежи само 1,4 тона. Или по-точно 1338 кг, като не се уточнява дали това е масата заредена с шофьор или не, но това няма голямо значение. Тези данни означават съотношение мощност/маса от 0,83 кг/к.с., при Chiron то е 1,33, а при Agera RS 1,02.
В резултат динамичните характеристики са епохални. От Hennessey дават ускорение 0-300 км/ч за под 10 сек, а станалата модерна дисциплина ‘0-400-0 км/ч’ F5 ще прави за под 30 секунди. За справка Bugatti Chiron постави рекорд, ускорявайки до 400 и спирайки до 0 за 42 сек, след което Koenigsegg накараха една клиентска Agera RS да го направи за 36,4.
Максимална скорост? Hennessey казват 484 км/ч. Хах. Супер, само дето има един проблем, или по скоро четири и това са гумите. Все още нито Chiron, нито Koenigsegg са успели да достигнат технологичния максимум на скоростта си, именно поради липсата на подходящи гуми. За сега и двете коли се продават с Michelin Pilot Sport Cup2 (Agera RS може да се поръча и със ‘Supersport’).
Hennessey Venom F5? Toй търкаля същия модел гуми, като според Джон Хенеси те са достатъчно издръжливи за 300+ мили в час или над 480 км/ч. „Гумите са ограничение за Bugatti, но не смятам, че са за нас. Направихме си сметките и разбрахме, че няма да ги претоварим, дори няма да се доближим до технологичния им лимит, с нашите скорости“ казва Джон. Което явно се дължи най-вече на факта, че F5 е с около 600 кг по-лек от Chiron, но и Agera RS тежи около 1,4 тона. Ще бъде интересно.
Цената? Тексасците обявиха, че Hennessey Venom F5 струва 1,6 милиона долара и че ще бъде произведен в серия от само 24 броя. Това прави щатската кола значително по-достъпна - смешна дума, като говорим за автомобили струващи милиони, но факт -, както и доста по-рядка от Chiron.
Супер, сега след като знаете всички важни факти може да разгледате галерията, да цъкнете на всички оранжеви думички в текста за още периферна информация, а накрая да гледате промо видеото на Hennessey. В него ще чуете ‘Dream On’ на „Аеросмит“, Стивън Тайлър е клиент и приятел на Джон Хенеси, така че със сигурност са се разбрали за правата.