Ducati Panigale V4 е новата топ пистарка на италианците. Мощна е 214 коня. Галерия и видео


06 Nov 2017

И тежи 175 килограма суха. Ducati Panigale V4 обаче излиза директно с още две версии - едната е V4 S (174 кг), която идва с полу-активно окачване Öhlins, ковани колела и литево-йонен акумулатор, а също и в изпълнение Speciale – още един килограм надолу и серия от само 1500 броя. Последната носи доста карбонови работи, титаниев ауспух и още по-вълнуваща разцветка

Ducati Panigale V4 се задвижва от новоразработен Desmosedici Stradale V4 мотор с обем 1104 куб. см, който има сходни компоненти със състезателния агрегат на италианците. В серийната си форма той генерира 214 к.с. при 13 000 об/мин и 124 Нм при 10 000 об/мин. Ducati обаче има опция за онези, който искат още тяга: титаниева изпускателна система от Akrapovič с която максималната мощност достига до малко под 220 коня.

Стандартното Panigale V4 идва с 43-милиметрова вилка Showa с всички настройки, както и с демпфер Sachs. При Panigale V4 S и Speciale нещата стават още по-сериозни с Öhlins NIX-30 отпред и Öhlins TTX36 отзад, които се контролират по електронен път.

Рамата на байка е нова, наричат я ‘Front Frame’, по-компактна е отпреди и тежи 4 килограма. Двигателят също играе ролята на поддържащ елемент, а отзад шарнирът е с едно рамо. Байкът вероятно върви много, но и спира също толкова добре – спирачките са Brembo Stylema, последната еволюция на M50-ките с моноблок апарати, които са с по 70 грама по-леки.

Електрониката? Има я в доста големи количества. Освен споменатата за контрол на окачването при V4 S и V4 Speciale, още базовата V4-ка се сглобява с „завиващ“ ABS от Bosch, тракшън контрол, т.н. ‘Ducati Slide Control’, ‘Dicati Wheele Control’, ‘Ducati Power Launch’, ‘Engine Brake Control’, както и ‘Ducati Quick Shift’ за смяна на предавките в двете посоки без лостчето при лявата ръкохватка. Цените? Ducati Panigale V4 ще струва около 22 хил. евро, S-ката около 27, а лимитираното Speciale ще стъпи на минимум 40.

Фенове сме! A вие?