BMW 530d xDrive Touring е луксозна яхта за шосето. Колата е супер изпипана

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

27 Nov 2017

G31, това е моделното означение на комби версията на седмото поколение на BMW Серия 5. Колата е средно със 100 кг по-лека от предходното поколение F11 (тестовата 530d xDrive тежи 1875 кг), макар че е с 36 мм по-дълга от шестото поколение - общо 4943 мм, отзад има повече място и заради леко увеличеното междуосие (+7 мм), а багажникът побира между 570 и 1700 литра. Тоест, с 10 повече от 560-те литра на F11, а максималният полезен товар е 720 кг, с добрите 120 кг.

Супер, с това почти изчерпахме комби „разликата“ със седана G30 и предходната Серия 5 Touring F11. Как обаче се усеща колата при каране и след 1000 км „съжителство“? Споделяме впечатленията си в няколко точки.

Общо впечатление. За дооста голяма кола, каквато всъщност е (oк. 15 см по-къса от Серия 7), но и не само. Новата Серия 5 се усеща солидна във всеки неин елемент, а също и като цяло. Това комби създава впечатление за качество на изработката, за плътност, която бе характерна за солидните автомобили от едно време. Същевременно тази солидност е комбинирана с нова техника, която улеснява и доставя удоволствие.

Усещане зад волана. Серийно комбито идва с въздушни възглавници на задното окачване, което се саморегулира по височина. Това допринася за комфортното носене на Серия 5 Touring, като същевременно колата е достатъчно директна и „прозрачна“ за да я карате бързо и в завои. Адаптивното окачване се съобразява с 4-те режима за каране EcoPro, Normal и Sport, но реално всичко, което ви трябва е новият (дебютира първо в Серия 7) Adaptive – той сам избира настройките на колата, в зависимост от това, което правите вие, натискате бутона и забравяте за него. Работи супер и дори често обезсмисля останалите три бутона.

Тягата на 530d версията е повече от достатъчна: 6-цилиндровият редови двигател с турбо генерира 265 к.с. при 4000 об.мин, 620 Нм между 2000 и 2500 об/мин, идеални за 5,6 сек от 0-100 км/ч и достигане до ограничението от 250 км/ч. Скоростната кутия е последна версия на 8-степенния ZF и работи чудесно. Реалният среден разход е малко над 7 на сто, което също е добре за 5-метрова яхта с маса от над 1,9 тона (толкова, с това оборудване).

Тестовото BMW 530d xDrive е снабдено и с набор от подпомагащи шофьора системи, като адаптивния круиз контрол и електрониката за поддържане на зададената лента на движение. Последната работи почти перфектно, но не си мислете, че може четете вестник на магистралата – 5-6 секунди без контакт с волана и колата ви казва да сложите ръце там, където трябва да бъдат. Интересна е и системата, чрез която може да паркирате колата, докато сте до нея, отвън. Тя струва 1000 лв. допълнително, работи с ефектния BMW Display ключ (още 600 лв.; видеото), като тези неща могат да се вземат и в различни пакети.

Интериор. Усещане за яхта, с педантично внимание към детайла. Всичко, което прилича на дърво е дърво, всичко което прилича на метал е метал, сглобката е стабилна, фугите микроскопични, а дизайнът - супер приятен. В тази кола има малки неща, които правят разликата. Бутоните за управление на седалките например са чувствителни на допир -всяко докосване илюстрира функцията на съответното копче на дисплея, още преди да сте го бутнали или натиснали. Колата е снабдена с жестово управление на стереото и телефона, а 10,25-инчовият дисплей вече реагира и на допир. Отоплението на седалките се пуска също от тъч дисплей при модула на климатика, който не закъснява с реакцията си, а в долната му част е поставена и малка, физическа лайсна – дискретен водач на пръстите, добър пример за нещо малко, но премислено, което прави разликата. Колата е пълна с такива и ясно личи, че е резултат от години еволюция.

Багажникът не само е голям и с геометрични форми, но също премислен. Облегалките падат в съотношение 60/40 с дърпането на бутони, щората се отдръпва сама при отваряне на капака, а разтягащата се преградна мрежа е събрана в своя собствена греда с ролка, което е доста яко, защото така не сте задължени да ги ползвате едновременно с щората – една от двете системи може да остане в гаража.

Цена. Висока, както може да се очаква. Базовата 530d xDrive започва от 124 750 лв. с ДДС, но този тестови автомобил е 180 915 лв. Тоест, имаме малко над 56 хил. в екстри. Най-достъпното G31 стартира от 103 100 лв. (520d), топ бензиновата версия 540i xDrive с 3-литров мотор е 340 коня е минимум 128 700, а топ дизелът 540d, който винаги e xDrive (530d може да се вземе и само със задно) и с 320 к.с., започва от 134 250 лв.

Заключение. Трудно е да не харесате новата Серия 5 Touring, като конкретната 530d xDrive изглежда и може би най-добрия вариант за задвижване, освен ако не държите твърдо на бензина. Колата се усеща изключително стабилна, зряла и завършена, комфортът на возене е страхотен, а динамиката повече от достатъчна. С други думи G31 е комби-мечта, което обаче си има и своята цена. Разгледайте галерията ни, видеото, а ако кикнете на синьото комби, то ще ви отведе към подробния ни материал с всички факти и новости за колата.

Текст и фотография: Иван Монев

Лукс от Китай!