Новото Infiniti QX50 няма постоянен работен обем и не обича автономните системи


27 Nov 2017

Новото Infiniti QX50, което ще бъде представено тази седмица на автосалона в Лос Анджелис, е първата кола в света, която използва двигател с променлива степен на компресия. Тя варира напълно безстепенно между 8:1 (за спортно поведение) и 14:1 за повече икономичност. Любопитното е, че в двата крайни случая леко се променя и работният обем на двулитровия мотор, в зависимост от хода на буталата. Тази промяна е минимална – между 1970 и 1997 куб. см., но все пак е налице.

Турбо моторът VC-Turbo произвежда 268 к.с. и 380 Нм, достатъчни за спринт до 100 км/ч за 6,3 секунди и максимална скорост от 230 км/ч. Нещо, което ни смущава, е безстепенната скоростна кутия CVT, за която от Infiniti уверяват, че ще бъде идеалният избор заради променливата компресия.

Във всичко останало новият QX50 е луксозен японски кросоувър, какъвто бихте очаквали от концерна Renault-Nissan. Интериорът е луксозен и ефектен (трябва да се доверим на прес информацията, снимка още няма). Системите за подпомагане на водача включват запазване на лентата и напълно адаптивен круиз контрол. За щастие Infiniti  заклеймява стрежема към автономно управление и ни уверява, че „автомобилите на марката ще бъдат управлявани от своите водачи”. Това звучи успокоително в тази толкова враждебно настроена към шофьора епоха...

 

Много практичен и интересен!