McLaren Senna е тук, по-бърз от P1 и без батерии

  • Галерия с 32 снимки. Галерия с 32 снимки.

10 Dec 2017

Сена. Истинска легенда. Няма по-подходящ модел на McLaren, който да бъде кръстен на изумителния бразилски пилот. Пред вас е най-бързият McLaren, правен някога.

Прилича на 720S след допинг. Красотата е заменена с бруталност. Очите не могат да се съсредоточат върху един-единствен елемент, защото всичко по тази кола е толкова крещящо. Senna е резултатът, когато позволите на инженерите, а не на дизайнерите, да проектират една кола.

Досега машината ни беше известна само с кодовото наименование P15. Тя е второто попълнение в серията Ultimate на McLaren и се ражда 5 години след като P1 даде началото ѝ.

Името определено е смело. Тук ще се чуят упреци, че може би най-известният състезателен пилот в историята не би могъл да се превърне в маркетингов трик за кола, която колкото и да е добра, след 10 години ще изглежда остаряла. За разработването на машината е бил привлечен Бруно Сена – племенника на Айртон, а идеята е била да се получи най-бързата и ефективна пистова машина, която McLaren някога е правил. Сами преценете дали името е подходящо.

Senna ще бъде пистово ориентираната кола в триото P1, Senna и BP23. О, да, BP23, щяхме да забравим. Третото попълнение в серията Ultimate ще бъде свръхлуксозно GT купе с три места (шофьорът в центъра, кликнете на тези оранжеви букви за интериора) и място за багаж за преходи по красивите алпийски пътища.

Нито Senna, нито BP23 (чието име още не знаем) ще бъдат преки наследници на P1. По-скоро мислете за трите като за различни разновидности на една идея.

Но да се върнем на Senna. Най-важното за него: не е хибрид. На борда няма тежки батерии и електромотор. Задвижването е поверено на 4-литров битурбо V8 със смайващите 800 к.с. – сериозно развитие спрямо агрегата в 720S. Същото е числото и за въртящия момент – 800 Нм. Въпросното изобилие от числа се насочва през 7-степенната скоростна кутия с два съединителя, която McLaren сам разработва.

Вероятно споменатите числа, макар и доста сериозни, не могат да стреснат почитателите на суперколи в свят, в който 1500 к.с. се имат за даденост. Но когато ги комбинирате с изявения потенциал на Senna за пистово пилотиране и притискане, нещата започват да изглеждат много сериозно.

Сухото тегло от 1198 кг е несравнимо с никой друг в класа. Това са 85 кг по-малко от 720S. За сравнение без течностите Koenigsegg Agera RS тежи 1295. Останалите са далеч по-близо до 1,5 тона и дори над тази отметка.

McLaren спестява най-вълнуващите числа за динамиката на колата, но това не ни пречи да поспекулираме. Задвижваният от 916 к.с. P1 тежи 1395 кг. Допускаме, че хибридът ще ускорява до 100 км/ч по-бързо от Senna, но когато говорим за спринт до 200, за четвърт миля и най-вече за времена за обиколка, Senna ще има сериозно предимство. 200 кг в тегло и пет години в областта на разработката на спирачни системи и гуми са си доста.

Senna използва Pirelli P Zero (или Trofeo като безплатна опция) и първите за гамата на McLaren олекотени джанти с централна гайка. Спирачките носят означението CCM-R – карбокерамични дискове, в които материалът е четири пъти по-издръжлив на термално натоварване, което позволява да бъдат по-малкии съответно по-леки. Вероятно ще са доста евтини – всеки диск се произвежда за седем месеца!

На борда работи и последното поколение контрол на шасито RaceActive – хидравличната душа на колата с механични антиролбари. Приближаването към асфалта в състезателен режим е с 50 мм.

Все още няма официални данни за аеродинамиката, но можем да предположим, че притискането ще бъде по-добро от това на P1 GTR. Аеродинамиката е активна и задното крило работи в синхрон с въздуховодите още от предните колела. Шнорхелът над главите на пътниците изглежда брутално, а изпускателната система от титан и инконел е специално насочена така, че да не влияе върху притискането с горещи газове. Двойният дифузьор от монолитен къс карбон е произведение на изкуството.

Вратите са вдъхновени от 720S, но са с панти, монтирани в горната част. Над главата на шофьора е и бутонът за стартирането и за състезателния режим. Седалките са тънки коруби от карбон, облечени в кожа или алкантара. Естествено, ще бъдат изработени специално за всеки клиент.

Екранът, с който се управляват доста от функциите на колата, е взет наготово от 720S. Отпред пък дори има малко багажно пространство – „за две каски и сандвич”, както обясняват от McLaren.

Компанията ще произведе 500 екземпляра (125 повече от P1), всеки на цена от 850 хил. евро. И всичките вече са продадени. Изумително доказателство колко сериозна е клиентската база на McLaren. Разгледайте галерията, вижте видеото, след което може да кликнете на този черен P1 GTR, който е конвертиран за шосейна употреба - услуга, която струва около 562 000 лева. Допълнително, над цената на самия McLaren P1 GTR...

Лукс от Китай!