Какво ще кажете за Bugatti EB110 вместо Veyron и Chiron?

  • Галерия с 15 снимки Галерия с 15 снимки
  • Скоростомер до 400 км/ч. Bugatti е била амбициозна марка и през 90-те Скоростомер до 400 км/ч. Bugatti е била амбициозна марка и през 90-те
  • Bug. Колко сладък бръмбар Bug. Колко сладък бръмбар
  • Поставка за бири. Серийно Поставка за бири. Серийно
  • Четири турбини, 12 цилиндъра. Четири турбини, 12 цилиндъра.

01 Jan 2018

Пред вас е създаденият през 1993 г. Bugatti EB110 SS – по-лека, по-мощна и по-екстремна версия на колата, отпреди ерата VW. За разлика от стандартните 560 к.с. в EB110 GT, моделът SS идва с 612 к.с. Хубавото е, че тази мощност е съчетана с относително ниска маса от 1620 кг (Veyron – 1838 кг, Chiron – 1996 кг).

Със сравнително скромния си работен обем от 3,5 литра, този V12 с четири турбини (колкото имат Veyron и Chiron) притежава специфична мощност от 172 к.с. на литър, което е по-добро от постижението на Veyron и се доближава до това на Chiron.

Според специалистите, версията SS (между другото, идва от SuperSport) би била по-бърза от Veyron и Chiron на писта, стига да не изберете някоя с безкрайни прави, като „Монца“, например. Не бихме били категорични, но е факт, че EB110 SS няма основания да се срамува от наследниците си.

За съжаление Bugatti произвежда едва 139 екземпляра от EB110 преди да си срути икономически през 90-те. От тях едва 36 броя са SS. Конкретният екземпляр тук е още по-специален, защото е ранен заводски прототип. Sotheby очаква цената му на предстоящия търг на 7 февруари да надхвърли милион евро.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на този малко каран Veyron.

Много практичен и интересен!